۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۵۴۹۱۷
استاد حوزه علميه:

افرادي كه در ركاب ولايت و مدافع ولي زمان خود نباشند ذليل مي شوند

استاد حوزه علميه با اشاره به اينكه افرادي كه در ركاب ولايت و مدافع ولي زمان خود نباشند ذليل مي شوند و اين قانون عالم است، گفت: آنهايي كه در طول تاريخ دست رد به سينه اهل بيت(ع) و امام زمان خود زدند نتواستند رستگار شوند.
حجت الاسلام خليل غزلاوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام خليل غزلاوي، صبح امروز در مراسم زيارت عاشورا «روضه خورشيد» کانون فرهنگي هنري ثقلين در مسجد اعظم کرسي کاشان، با اشاره به اينكه تعلل در امور سبب خُسران است، افزود: آنهايي كه در واقعه عاشورا تعلل كردند از ظرفيت و موزه عاشورا نتواستند استفاده كنند.

وي افزود: عاشورا در فاصله بين صبح تا غروب آمد و رفت و حركتي بزرگ در تاريخ جهان به ثبت رسيد اما برخي به دليل تعلل نتوانستند از اين موقعيت و ظرفيت عاشورا بهره برداري كنند، از اين رو بايد مراقب بود تا اگر از عاشورا بهره اي نبريد، عاشورا خواهد گذشت و ما از اين موقعيت به وجود آمده بهره اي نخواهيم برد.

حجت الاسلام غزلاوي با تأكيد بر فراهم شدن مقدمات رسيدن به سير و سلوك، گفت: امام حسين(ع) در فاصله بين صبح تا غروب توانست حركتي را ايجاد كند كه  اين حركت توانست انسانهاي تشنه را تا روز قيامت سيراب كند، از اين افرادي مي توانند از اين موقعيت ها استفاده كنند كه اهل سير و سلوك باشند.

وي با بيان اينكه انسانهايي كه مي خواهند در مسير سير و سلوك قرار داشته باشند و از حركت امام حسين(ع) بهره مند شوند بايد داراي ويژگيهايي باشند، يادآور شد: يكي از افرادي كه توانست از اين موقعيت بهره مند شود و در اين مسير حركت كند ابوالفضل العباس بود.

اين استاد حوزه علميه گفت: عباس(ع) الگوي سالكان عالم است و مصداق بارز انسانهايي است كه غفلت نكردند و در مسير سير و سلوك امام حسين(ع) قرار گرفتند و خودشان را بالا بردند.

وي افزود: اولين ويژگي كه سبب شد ابوالفضل العباس سالك شود و در مسير امام حسين(ع) قرار بگيرد و با جنود جهل و شيطان مبارزه كند، معرفت او است، بنابراين لازمه قرار گرفتن در مسير سلوك مبارزه با شيطان است.

حجت الاسلام غزلاوي با اشاره به اينكه، اين قانون عالم است كه  افرادي كه در ركاب ولايت و مدافع ولي زمان خود نباشند ذليل مي شوند، گفت: آنهايي كه در طول تاريخ دست رد به سينه اهل بيت(ع) و امام زمان خود زدند نتواستند رستگار شوند.

وي افزود: افرادي كه در ركاب ولي زمان خود و ولي خدا نباشد نمي تواند سعادتمند شود، از اين رو براي اينكه در مسير قمر بني هاشم قرار داشته باشيم بايد در مسير سير و سلوك قرار بگيريم.

اين استاد حوزه علميه داشتن سير و سلوك را داراي ويژگيهايي دانست و از معرفت و شناخت به عنوان اولين ويژگي سير و سلوك نام برد و افزود: ابوالفضل العباس ويژگي معرفت و شناخت را داشت و معرفت ويژه اي داشت كه ابوالفضل العباس شد.

حجت الاسلام غزلاوي با اشاره به اينكه، يكي از ويژگيهاي قمر بني هاشم، عدم وابستگي به دنيا بود، گفت: دنيا به دنبال صالحان است اما صالحان خود را حفظ كرده و در دام دنيا گرفتار نمي شوند./1307/202/ب2

ارسال نظرات