۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۵۴۸۳۱
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

عزاداری بدون معرفت راه به جایی نخواهد برد

حجت الاسلام وحدت با بیان این‌که عزاداری برای مصائب اهل بیت نوعی اعلام برائت از دشمنان اسلام و تشیع است، گفت: عزاداری بیدون معرفت راه به جایی نخواهد برد.
 عزاداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اسماعیل وحدت، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع عزاداران حسینی کاروان راهیان عاشورا با تأکید بر ابن‌که عزت و شکوه مجالس عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم موجب بقای ارزش‌های الهی می شود، اظهار داشت: همین مجالس منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شده است.

وی با تأکید بر این‌که خروجی مجالس و محافل عزاداری بایستی منجر به ارتقای سطح معرفتی ما نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع) شود، خاطرنشان کرد: گاه مشاهده می‌شود که برخی جلسات مذهبی صرفا به عزاداری و سینه‌زنی اختصاص می‌یابد، اما خبری از یک جلسه وعظ و خطابه نیست.

حجت الاسلام وحدت با اشاره به احادیثی از امام جعفر صادق(ع)، گفت: آن حضرت همواره بر ذکر مناقب و فضائل اهل بیت(ع) در محافل و مجالس مذهبی تأکید دارند؛ با این حال برخی اصرار دارند تنها به عزاداری و سینه‌زنی بپردازند، اما باید دانست که عزاداری بدون معرفت راه به جایی نخواهد برد.

وی با بیان این‌که عزاداری برای مصائب اهل بیت(ع) نوعی اعلام برائت از دشمنان اسلام و تشیع است، افزود: در دوران قبل از انقلاب اسلامی ایران مراجع، علما، بازاریان و مردم از همین جلسات مذهبی برای رسوایی رژیم پهلوی بهره می بردند.

وی با اشاره به این‌که پیام قیام عاشورا در هر زمان و دورانی آیینه عبرت و درس سعادتمندی در دنیا و آخرت است، گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) می‌دانست که حضور در صحرای کربلا و مقابله با سپاه کفر، منجر به شهادت خود و یارانش خواهد شد، اما برای بقای دین رسول الله(ص) راهی جز فدای جان باقی نمانده بود.

حجت الاسلام وحدت با اشاره به این‌که امام حسین(ع) بیعت با فساد حکومت بنی‌امیه را عین ذلت می دانست، افزود: سپاه کفر به ظاهر در عاشورای سال 61 هجری بر کاروان حسینی غلبه کرد، اما پیروز واقعی میدان حضرت سیدالشهدا(ع) بود و رسوایی ابدی برای ظالمان و خلفای جور باقی ماند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات