۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۵۴۷۳۵
امام جمعه زابل:

عزادار واقعی در همه شئون زندگی زینبی عمل می‌کند

امام جمعه شهرستان زابل گفت: عزادار واقعی اباعبدالله، کسی است که در هر شرایطی تفکر زینبی داشته باشد و زینبی عمل کند؛ اگر این رفتار زینبی در شئون زندگی ما نمود نداشته باشد، عزادار واقعی نیستیم.
کیخا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل صبح امروز در گردهمایی طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر که در مصلی المهدی(عج) زابل برگزار شد، گفت: اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر کمتر از نماز نیست، از این رو همه اقشار باید نسبت به اجرای این فریضه احساس مسؤولیت کنند و از نخبگان نیز انتظار بیشتری می‌رود.

امام جمعه شهرستان زابل افزود: یکی از بزرگ ترین آمران به معروف در عصر ما، امام خمینی(ره) بودند که این فریضه الهی را در آن سطح وسیع انجام دادند و حکومتی دینی تشکیل دادند تا زمینه عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای دیگران نیز فراهم شود.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در تمامی زمینه‌ها و حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، خانوادگی و فردی مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین محدود به زمان و مکان و گروه خاصی نیست، یک تکلیف شرعی برای همه و در همه زمانهاست.

حجت‌الاسلام کیخا ادامه داد: باید در ایام محرم روح و جان خود را عاشورایی کنیم، خودمان را به فرهنگ حسینی آراسته کنیم؛ اشک برای شهدای کربلا همانند آب حیات است که از مردن روح و فکر ما جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر روح و فکر ما بمیرد، همچون مردگان متحرکی می‌شویم که نسبت به حق و باطل حساسیتی نداریم و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به دوش دیگران می‌اندازیم، در حالی که یکی از اهداف اصلی قیام اباعبدالله عمل به همین فریضه بود.

امام جمعه شهرستان زابل اظهار کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) یعنی به مثل شهید میرحسینی‌ها و شهید عالی‌ها از تمام تعلقات دنیا خود را رها کنی و آنجایی که باید برای دین مال خرج کنی برای دینت هزینه کنی و آن مرحله‌ای هم که باید جان را فدای دین کنی جان را دریغ نکنی.

حجت‌الاسلام کیخا افزود: هر کس در هر لباسی که هست، آمر به معروف و ناهی از منکر باشد تا شاهد نشر هر چه بیشتر ارزشها و کاهش آفات و آسیبهای اخلاقی و اجتماعی در جامعه باشیم./202/831/ب1

ارسال نظرات