۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۵۴۵۶۹

عراق و سوریه جنایت عربستان در یمن را محکوم کردند

دولت های عراق و سوریه که خود قربانی توطئه عربستان هستند، طی بیانیه هایی، جنایت عربستان و ائتلاف تحت امر آن در بمباران مراسم عزاداری در یمن را محکوم کردند.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری السومریه عراق اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای حمله به تالاری در صنعا، که صدها نفر برای مراسم ختم در آن گرد آمده بودند، به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود از جامعه بین المللی خواست تا اقدامات بازدارنده لازم را برای محاکمه عاملان این حمله و برقراری عدالت در پیش گیرند.

این وزارتخانه به خانواده های قربانیان و مردم یمن تسلیت گفت و اعلام کرد که یمن با هرگونه دخالت نظامی در یمن مخالف بوده و از گفت و گوهای صلح برای کنار گذاشتن سلاح و منطق جنگ در میان طرف های یمنی حمایت می کند.

در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، نیز اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای حمله عربستان و ائتلاف تحت امر آن را به مراسم ختمی در صنعا، به شدت محکوم کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: دولت سوریه با شدیدترین لحن تجاوز جنایت کارانه مزدوران سعودی که به شکل عمدی تالار عزا را در صنعا هدف حمله قرار داده اند و باعث کشته و زخمی شدن مردم بی گناه در کشور دوست و برادر یمن شده اند، محکوم می کند.

حمله هوایی دیروز (شنبه) بر اساس برآورد سازمان ملل، بیش از 140 کشته و بیش از 525 مجروح بر جای گذاشت. رسانه ها تعداد قربانیان را 213 نفر تخمین می زنند. ائتلاف سعودی اتهام دخالت در این حادثه را رد کرده است.

به نوشته ایرنا، یمن از سال 2014 صحنه درگیری نیروهای حامی عبدربه هادی منصور رییس جمهوری مستعفی این کشور از یک سو و نیروهای انصارالله و نظامیان هوادار علی عبدالله صالح رییس جمهوری اسیق یمن از سوی دیگر استد.

از مارس 2015 ائتلافی به سرکردگی عربستان سعودی و با شرکت نیروهای نظامی بسیاری از شیخ نشین های خلیج فارس مواضع مخالفان هادی را بمباران می کنند.

هزاران نفر از شهروندان یمنی صبح امروز با تجمع در مقابل مقر سازمان ملل در صنعا خشم خود را از کشتار تالار بزرگ صنعا و تداوم تجاوزهای عربستان به یمن اعلام کردند.

تاکنون در جریان حملات ائتلاف سعودی به یمن، غیر نظامیان بسیاری جان باخته اند، زیرساختهای فقیرترین کشور منطقه آسیب جدی دیده و زمینه رشد گروههای تکفیری همچون القاعده و داعش در این کشور فراهم شده است./847/ب102/د

ارسال نظرات