۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۵۴۵۶۳
علمای اهل سنت لبنان:

اهل تسنن از جنایت های آل سعود مبرا هستند

سه تن از علمای برجسته اهل سنت لبنان جنایت هولناک عصر شنبه سعودی در جنوب صنعا پایتخت یمن را به شدت محکوم و تاکید کردند که خون ملت بی گناه یمن بر شمشیر سعودی متجاوز ستمگر که در وحشیگری و بمباران شهرها و خانه ها از دشمن صهیونیستی سبقت گرفته است، پیروز می شود.
علمای اهل سنت لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ « صهیب حبلی» یکی از علمای اهل تسنن لبنان با تاکید به اینکه « سعودی ها در جنایت و کشتار روی صهیونیست ها را سفید کرده اند»، گفت: با وجود همه این جنایت ها، سعودی های متجاوز از تحقق اهداف خود در یمن عاجز مانده اند و بر عکس امروز موشک های ارتش یمن و انصارالله پایگاه های نظامی آن را در عمق خاک عربستان هدف گرفته اند.

وی که در مراسمی عاشورایی در شهرک های البابلیه و العاقبیه شرکت کرده بود، افزود: ما از عاشورا الهام می گیریم که در راه خدا و برای حفاظت از آن باید خون داد و ثابت قدم بود.

شیخ حبلی اظهارداشت: انسان هایی که در یمن، سوریه، عراق و فلسطین شهید می شوند مظلومیت امام حسین (ع) را نشان می دهند زیرا به دست آل سعود و صهیونیست های متجاوز و قاتل که یزدیان زمان ما هستند به شهادت می رسند.

وی تاکید کرد: موضوع امروز ، مساله اختلاف بین شیعه و سنی نیست بلکه امروز نبرد بین اسلام ناب محمدی با اسلام وهابی و یزیدی است.

جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی رژیم سعودی عصر دیروز (شنبه) در سه نوبت مراسم ختمی را که در تالار بزرگ جنوب صنعا پایتخت یمن برگزار شد، بمباران کردند که به شهادت دست کم 150 یمنی و مجروح شدن صدها تن دیگر منجر شد.

اهل سنت از جنایت های سعودی علیه ملت یمن مبرا هستند

شیخ « حسام العیلانی» امام مسجد غفران در صیدا بزرگترین شهر در جنوب لبنان هم جنایت وحشیانه « ائتلاف عربی» به سرکردگی سعودی در جنوب صنعا پایتخت یمن را به شدت محکوم کرد و گفت که اهل سنت از جنایت های سعودی مبرا است.

وی تاکید کرد: تفاوتی بین اقدامات جنایتکارانه پادشاهی سعودی و گروه های تروریستی مانند داعش که مجالس عاشورایی را هدف می گیرند، وجود ندارد.

شیخ العیلانی با بیان اینکه « جنایت سعودی در صنعا نقاب از چهره ائتلاف به سرکردگی آن کنار زد»، گفت: اهل سنت و مراجع و علمای آزاده اهل سنت مواضع خود را با جرات اعلام کرده و می گویند نباید در مقابل جنایت های ائتلاف تحت سرکردگی سعودی سکوت کرد و این جنایت ها ضد دین اسلام است.

سکوت در خصوص جنایت های سعودی، مشارکت در آن است

شیخ « ماهر عبدالرزاق» رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان هم سکوت در قبال جنایت های سعودی علیه ملت یمن به ویژه کشتار دیروز مردم در جنوب صنعا را مشارکت در این جنایت ها دانست.

به نوشته ایرنا، وی از سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و همه سازمان ها و کمیته های حقوق بشری به ویژه در جهان عرب و اسلام خواست تا برای متوقف کردن جنایت های وحشیانه سعودی علیه ملت یمن موضعگیری کرده و به مسؤولیت های خود در قبال این ملت مظلوم عمل کنند.

شیخ عبدالرزاق تاکید کرد: همه جنگ هایی که در منطقه ما رخ می دهد هزینه آن را برخی دولت های عربی تامین و آمریکا و رژیم صهیونیستی این جنگ ها را که حاصل آنها در عراق، سوریه، یمن، لیبی و تونس کشتار و ویرانی است، مدیریت می کنند.

این عالم برجسته اهل سنت لبنان خواستار بیداری ملت های عربی و اسلامی و اقدام آنها برای متوقف کردن جنایت های سعودی و همپیمانانش در جهان عرب شد./847/ب101/د

ارسال نظرات