۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۵۴۴۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

گرفتاری‌های جامعه امروز بر اثر جهل و گمراهی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه جهل و گمراهی دو گرفتاری عمده جامعه بشریت هستند، گفت: صحنه امروز جامعه صحنه نهروان، صفین و عاشورا است و تفکر امروز داعش که ریشه آن در عربستان قرار دارد و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند یزید و معاویه است.
حجت الاسلام لطفیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی شامگاه شنبه در مراسم عزاداری اصحاب رسانه خراسان جنوبی، اظهار داشت: از مجالس عزاداری ائمه اطهار(ع) به عنوان مجالس ذکر یاد می‌شود و باید قدردان این مجالس بود.

وی مجلس ذکر ائمه اطهار(ع) را عالی‌ترین درجه تکامل انسان دانست و گفت: نباید مجالس ذکر ائمه اطهار(ع) را کوچک بشماریم و حتی اگر  تنها دو نفر مجلس ذکری را به پا کردند باید به آن اهمیت داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هر علمی به ما بصیرت می‌دهد اما آگاهی نمی‌دهد، افزود: یکی از گرفتاری‌های امروز جامعه بر اثر جهل است و در این جامعه دینداری همراه با جهالت وجود دارد.

حجت الاسلام لطفیان تصریح کرد: بسیاری از انسان‌ها دیندار همراه با جهالت هستند و اقداماتی که بر علیه اسلام انجام می‌دهند بر اثر همین جهالت است، افراط و تفریط انسان را دچار گرفتاری می‌کند.

وی جهل و گمراهی را دو گرفتاری عمده جامعه بشریت عنوان کرد و ادامه داد: جاهلیت از زاویه گرفتن از مقام ولایت آغاز می‌شود که متأسفانه جامعه ما با این مشکل رو به رو است، برخی از انسان‌ها به دلیل مال دنیا زاویه از مقام ولایت می‌گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکثر انسان‌ها در مقابل پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) دین داشتند اما دارای جهل بودند، خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که امروز در مقابل اسلام می‌ایستند و دلشان برای اسلام نمی‌سوزد همان یزید و معاویه آن زمان‌ها هستند.

حجت الاسلام لطفیان اظهار کرد: صحنه امروز جامعه صحنه نهروان، صفین و عاشورا است و تفکر امروز داعش که ریشه آن در عربستان قرار دارد و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند یزید و معاویه است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در برابر جهل صف‌آرایی کنند، افزود: اگر در مجالس از چگونگی جریانات تاریخ می‌گوییم باید از چرایی این جریانات هم بگوییم، این چرایی‌ها گمشده جامعه هستند که باید در مجالس گفته شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ذلالت و جهالت دو مانع بزرگ مستعد ظهور هستند و اگر این دو برطرف شوند جامعه آماده ظهور می‌شود./880/202/ب2

ارسال نظرات