۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۵۳۷۰۱
عضو ارشد حزب الله:

به حال مجاهدان در سوریه غبطه می خوریم

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد که از مجاهدت نیروهای مقاومت در سوریه در ایام عزاداری غبطه می خوریم.
نبيل قاووق معاون شوراي اجرايي حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از سوی حزب الله لبنان در شهرها و روستاهای مختلف جنوب کشور برگزار می شود.

مراسم عزای حسینی در مجمع اهل بیت(ع) منطقه بنت جبیل با سخنرانی حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق معاون رییس شورای اجرایی حزب الله برگزار می شود.

وی شب گذشته در این مراسم گفت: شهدای مقاومت به خدا نزدیک هستند چرا که پرچم نبوی را برافراشته اند. 

این روحانی لبنانی افزود: به حال مجاهدانی که هم اکنون و در شب های محرم در سوریه مشغول به جهاد هستند، غبطه می خوریم.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: جنگ کنونی جنگ حسین(ع) و حمایت از دین و احکام شرعی و وحی الهی به شمار می آید زیرا حضرت اباعبدالله(ع) پس از اینکه دین را در معرض خطر دید، برای اصلاح و حمایت دین از انحراف و گمراهی قیام کرد.

حجت الاسلام شیخ مدرار حبال نیز سخنران مراسم عزای حسینی حزب الله در مجمع امام حسین(ع) شهر صور به شمار می آید.

وی در این مراسم اظهار داشت: امام حسین(ع) به عنوان مدافع مبانی اسلام ایستادگی کرد و در این راه به شهادت رسید، بنابراین انسان بزرگی که به دفاع از مبانی عظیم دین می پردازد باید قربانی عظیمی تقدیم کند.

این روحانی تأکید کرد: حضرت اباعبدالله(ع) با تقدیم جان خود، امت اسلامی را بیدار کرد و این شیوه در جوامع اسلامی نمادینه شد تا مسلمانان در برابر انحراف و گمراهی ایستادگی کنند.

در برخی شهرهای لبنان نظیر الرمادی جنوبی، صدیقین، دیر عامص و مارون الراس  نیز مراسم عزاداری به صورت مشترک از سوی حزب الله و جریان امل برگزار می شود./980/ب902/د 

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات