۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۵۱۸۴۸
وزیر ارشاد:

دشمن با ترفندهای تازه قصد نفوذ به کشور دارد

وزیر ارشاد با اشاره به این نکته که باب حماسه و دفاع هرگز در کشور ما بسته نشده است، گفت: دشمن همه روز با ترفندهای تازه سعی دارد به مرزهای ما نفوذ کند، اما ارزش‌هایی که مردم ایران به دنبال آن هستند فرهنگ دینی و اسلامی است.
علی جنتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم فعالان دفاع مقدس که در سالن همایش وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد با تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی عنوان هفته دفاع مقدس را می‌شنویم غالبا این عنوان برای نشان دادن حماسه شهدا و جانبازان و ایثارگران است و به همین منظور تبلیغات نمادین صورت می‌گیرد و برنامه‌هایی نیز در خور این عزیزان انجام می‌شود و این در حالی است که موضوع دفاع مقدس فراتر از این موضوعات است.

وی ادامه داد: ایران همچون نگینی ارزشمند بر خاورمیانه می‌درخشد، همچنین کشور ما در منطقه‌ای حساس با منابع ارزشمند است و در کنار این موضوع باید به مردمی با تنوع قومی زیاد اشاره کرد که تحت هیچ شرایطی سر به هیج استعماری فرود نمی‌آورند.

وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مردم ما همیشه برای حفظ دین و خاک آماده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم ما این موضوع را در انقلاب اسلامی و 8سال جنگ تحمیلی نشان دادند و به طور کلی باید گفت روحیه حماسه همیشه در کشور ما بوده است، داستان‌هایی چون شهید فهمیده، همت خرازی، صیاد شیرازی و باقری در کتاب‌های درسی ما گنجانده شده و دانش آموزان آنها را می‌خوانند و به خود می‌بالند.

جنتی با اشاره به این نکته که باب حماسه و دفاع هرگز در کشور ما بسته نشده است، گفت: دشمن همه روز با ترفندهای تازه سعی دارد به مرزهای ما نفوذ کند، اما ارزش‌هایی که مردم ایران به دنبال آن هستند فرهنگ دینی و اسلامی است که با فرهنگ کمونیستم و سرمایه‌داری غرب بسیار متفاوت است.

وی افزود: شاید از نظر برخی دفاع در حوزه فرهنگ و هنر معنا چندانی نداشته باشد اما باید گفت دفاع در حوزه فرهنگ خیلی مهم است، امروزه خطر اصلی متوجه فرهنگ است، در عصر امروز سلاح دشمن در فضای مجازی و بنگاه‌های تبلیغاتی است که در کوتاه‌ترین زمان بیشترین تاثیر را می‌گذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ماهواره آموس ساخت اسرائیل موفق به پرواز نشد، بیان داشت: هدف از پرتاب این ماهواره ارائه اینترنت رایگان برای کشورهای جهان سوم، در حال توسعه و آفریقای مرکزی بود، آنچه ما را به فکر وا می‌دارد این است که آیا قابل تصور که تروریستی چون اسرائیل بخواهد کار خیرخواهانه کند، ما با استفاده درست از امکانات مشکل نداریم اما آموس و راکت آن که منفجر شد و نقشه اسرائیل را به باد داد تنها برای جاسوسی و تغییر هویت مردم دیگر است.

جنتی یادآور شد: اسرائیل با این شکست دست از کار برنداشته و با تلاش به ساخت ماهواره دیگری خواهد پرداخت، امروزه جبهه دفاع از هویت دینی غیر مستقیم، پیچیده، مبهم  است و ما باید به سلاح تفکر، روشن بینی و بصیرت مجهز باشیم تا بتوانیم دشمن را خنثی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروزه رزمندگان ما علاوه بر امنیت داخلی، در عراق، سوریه و لبنان نیز وارد عراصه مستقیم در جبهه حق شده‌اند، تاکید کرد: جدای از رزمندگان دانشمندان، مهندسان و فعالان ما در دانشگاه نیز به دنبال کار در این زمینه هستند.

وی ابراز کرد: فرهنگ در جبهه مقدم جنگ است و باید از عهده کارتر‌های بزرگ دنیا چون هالیود بر بیاییم تا شرایط تغییر هویت را معکوس کنیم، به این ترتیب کارمندان هنر نیز وظیفه‌ای کمتر از کسانی که در جبهه جنگ هستند ندارند، جایگاه مهمی که در اختیار فرهنگ است باید برای خدمت به ایران و فرهنگ دینی و اسلامی استفاده شود، امید است در آینده دنیای آرام همراه با صلح در جهت عاری از خشونت و پیروی از سنت حسنه پیامبر اکرم(ص) را داشته باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل و تقدیر به عمل آمد. /816/پ202/ج1

ارسال نظرات