۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۴۵۱۵۸۸
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

افتتاحیه سال جدید تحصیلی مؤسسه امام خمینی برگزار شد

آیین افتتاحیه سال جدید تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر شنبه با حضور مسؤولان حوزوی در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد.
مؤسسه امام خميني رحمةالله عليه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سال جدید تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر شنبه با حضور مسؤولان حوزوی در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات محمدتقی مصباح یزدی، محمود رجبی، علیرضا اعرافی، معاونت های مؤسسه امام خمینی(ره) و اساتید و دانش پژوهان این نهاد علمی در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام سید محمد صادق موسوی نسب معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) با ارائه گزارشی از فعالیت ها و روند جذب این مؤسسه، ورود جدی طلاب را به عرصه اسلامی سازی علوم انسانی ضروری دانست و آن را جهاد علمی خواند.

وی تأکید کرد: گاهی گفته می شود کسانی که وارد مؤسسات می شوند از حوزه خارج شده و وارد دانشگاه شده اند که مطلبی نادرست است چون مؤسسه امام خمینی(ره) طبق اساسنامه ای که دارد حوزوی بوده و در مسیر حوزه قدم بر می دارد.

در ادامه آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه با تقدیر از فعالیت های مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: این مؤسسه در حوزه علوم اسلامی، نگاه نو به علوم انسانی و اسلامی سازی علوم انسانی پیش قدم بوده و خدمات بسیاری را ارائه کرده است.

وی با تأکید بر این که حوزه در تراز انقلاب نباید از ورود به عرصه های جدید هراس داشته باشد، تصریح کرد که  علوم انسانی نرم افزار تمدن غرب است و با این نرم افزار و تئوری های خود جهان را اداره می کنند و رسیدن به تمدن اسلامی  بدون این که این نرم افزار را بشناسیم و آن را اصلاح کنیم امکان ندارد.

سپس آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تحول در حوزه علمیه را ضروری عنوان و تأکید کرد که کسی بنا نیست از آسمان نازل شود و حوزه را اصلاح کند، هرچه قرار است صورت گیرد باید به دست همین حوزویان باشد؛ اگر نقصی وجود دارد خود ما مسؤول رفع آن هستیم، نباید بهانه بیاوریم که شرایط مساعد نبود.

وی با تأکید بر این که هجمه و دشمنی دشمنان امروز با اسلام بی سابقه است، نشر معارف اسلامی و پاسخگویی به شبهه افکنی را از اوجب واجبات دانست و خواستار ورودی جدی طلاب در این زمینه شد.

تقدیر از برگزیده های علمی مؤسسه امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های این آیین بود که بر این اساس از آقایان محمدصدرا محمدی، علی اکبر بیگدلو و محمد میتیان تقدیر به عمل آمد./1323/پ203/ی

ارسال نظرات