۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۵۱۴۹۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

دانش‌آموزان در مدارس با شاخصه‌های دفاع مقدس تربیت شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، گفت: باید تلاش شود دانش‌آموزان و نسل جدید کشور بر اساس شاخصه‌های دفاع مقدس و ویژگیهای رزمندگان تعلیم و تربیت شوند.
حجت الاسلام خادمی - مراسم آغاز سال تحصیلی حجت الاسلام خادمی - مراسم آغاز سال تحصیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی که در محل دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در بجنورد برگزار شد، با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و دستاوردهای آن در جامعه، اظهار کرد: امنیت و سلامت فعلی جامعه خود را مدیون خون شهیدان و رشادتهای رزمندگان در هشت سال دفاع جانانه از دین، ناموس و ارزشهای دینی هستیم.

وی افزود: اگر این ازخودگذشتگی نبود امروز نمی‌توانستیم در امنیت به کسب علم و دانش بپردازیم؛ از این رو تقارن آغاز هفته دفاع مقدس با شروع سال تحصیلی برکات زیادی به همراه خواهد داشت که لازم است به آنها توجه شود.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: علم و دانش و کسب آن در هر نوعی و به هر نحو ممکن مقدس است، اما علمی که همراه با کسب معارف اسلامی باشد مقدس‌تر و باارزش‌تر است؛ زیرا این نوع علم منبع آن به علم الهی و اسلامی متصل است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی وحدت، روحیه ایثار و ازخودگذشتگی، ایمان و تقوا را ازجمله ویژگیهای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: تربیت نسل جدید و دانش‌آموزان با توجه به این شاخصه‌ها در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته وی، بر این اساس باید معلمان و مدیران مدارس با در نظر گرفتن این نکات ارزنده و تبیین آنها بین دانش آموزان، نسل آینده را با ارزشهای اسلامی آشنا کنند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: شهدا عَلم های ایثار و شهادت و اخلاص بوده و حضور بر گلزار شهدا و تجدید بیعت با آنها برای پیمودن راه نورانی شهیدان است.

وی افزود: امروز امنیت و آرامش حاکم بر کشور مرهون فداکاریها و جان‌فشانی‌های آن عزیزان مجاهد فی سبیل الله است که راه سعادت را خالصانه پیمودند، شهادت سرنوشت آنها بود و داوطلبانه به جایگاه رفیع ابدی خود شتافتند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت دو مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در استان، با توصیه و تأکید به دانش آموزان این مدرسه برای علم‌آموزی عمیق، آنها را نمونه و الگو از هر لحاظ به‌ ویژه ازنظر اخلاق و علم برای دیگر دانش آموزان و مدارس دانست و آنان را بر تلاش برای تحصیل بهتر توصیه کرد.

خدیجه اصیل، مدیر دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا بجنورد هم در این مراسم گزارشی از عملکرد یک‌ساله دبیرستان صدرا ارائه داد و با قدردانی و تشکر از دانش آموزان این مدرسه برای کسب رتبه‌های مناسب در مسابقات فرهنگی هنری، از آنها خواست تا به این کوشش خود ادامه دهند.

گفتنی است، در این مراسم به دانش آموزان برتر سال تحصیلی ۹۴-۹۵ جوایز ارزنده‌ای اهدا شد./9314/202//ب2

ارسال نظرات