۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۵۱۲۴۶

انتقاد شدید عالم فلسطینی از بی توجهی جهان عرب و اسلامی به مساله فلسطین

سخنگوی شورای علمای فلسطین در لبنان، از بی توجهی جهان عرب و اسلام به مساله فلسطین به شدت انتقاد کرد.
شیخ محمد الموعد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ محمد موعد سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین  در لبنان در پیامی، نسبت به بی توجهی کشورهای عربی و اسلامی به مساله فلسطین به شدت انتقاد کرد و افزود: آیا ملت فلسطین حق زندگی در پرتو کرامت و احترام را ندارد؟ غیرتمندان نسبت به کرامت ملت فلسطین کجا هستند؟ آیا ملت فلسطین به مساله بی ارزشی نزد آنها مبدل شده است؟ آیا گمان می کنند که ملت فلسطین برای تفریح از این سرزمین مقدس خارج شده است؟

وی تصریح کرد: ملت فلسطین به دلیل توطئه بزرگی که علیه آن راه افتاد مجبور ترک این سرزمین شده است، اما یک دانه از خاک فلسطین از همه دنیا ارزشمندتر به شمار می آید. اگر مقدمات بازگشت این مردم آماده شود شاهد ترک همه دارایی خود و بازگشت به فلسطین خواهیم بود.

این روحانی فلسطینی اظهار داشت: ما پیش از روز نکبت از بالاترین و غنی ترین ملت های جهان بودیم، پس به این توهین ها و کم ارزش شمردن ملت فلسطین پایان دهید چرا که ما از ساده ترین حقوق انسانی مورد تأیید در همه شرایع آسمانی و دینی و همچنین قوانین وضعی و سازمان های حقوق بشر محروم هستیم و دیگر نباید مورد توهین دیگران قرار گیریم.

شیخ محمد موعد از مردم فلسطین به عنوان مساله اساسی مدیترانه یاد کرد و ادامه داد: فلسطین دارای علما، رؤسا، مدیران، نمایندگان پارلمان، صاحب شرکت های بزرگ، مخترع، پزشک، مهندس، قاضی، وکیل مدافع، روزنامه نگار، اندیشمند، نویسنده، شاعر، داروساز، هنرمند، فرهنگی، ورزشی، کشاورز، صنعتگر و بازرگان و مجاهد و شهدای بزرگی در سراسر جهان است و زندانیان این کشور نیز در زندان های صهیونیستی در حال نمایش صحنه زیبایی از مقاومت هستند.

وی مقاومت را در دل و جان ملت فلسطین توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: اجازه نمی دهیم شهروندان فلسطینی در لبنان بازیچه سیاستمداران قرار گیرند. متاسفانه کوچکترین مساله در اردوگاه های فلسطینی در لبنان مورد بزرگنمایی قرار می گیرد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات