۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۵۰۸۰۲
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری:

فلسفه و منطق ولایت مداری رعایت حق تقدم است

حجت الاسلام ماندگاری حق تقدم را منطق جریان ولایت امت اسلامی دانست و در بنیان خانواده به حق تقدم مادران در تربیت فرزند و حق تقدم پدران در مدیریت زندگی اشاره کرد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، ظهر امروز در عشق آباد نیشابور، ضمن تبریک عید ولایت و امامت، مقصود پیامبر از عبارت «مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» را اطلاعات بالاتر و بدون لغزش امیر مومنان(ع) نسبت به مردم همچون پیامبر(ص) دانست.

وی در ادامه منطق ولایت پذیری را رعایت حق تقدم خواند و بیان کرد: در زندگی بشریت استاد بر دانشجو، فرمانده بر سرباز، روحانی کاروان بر اعضا و امثال اینان اولویت و حق تقدم دارند که این به سبب اطلاعات بالاتر و خطای کمتر آنان از دیگران است.

این کارشناس دینی با بیان این که حتی والدین نیز بر فرزندان خود ارجحیت دارند، ادامه داد: همگان باید ولایت خداوند متعال، پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیر مومنان(ع) را به سبب اطلاعات افزون تر و نبود هیچ خطا و لغزشی در وجودشان بپذیرند.

حق تقدم منطق جریان ولایت امت اسلامی است

حجت الاسلام ماندگاری حق تقدم را منطق جریان ولایت امت اسلامی دانست و در بنیان خانواده به حق تقدم مادران در تربیت فرزند و حق تقدم پدران در مدیریت زندگی اشاره کرد.

وی با اشاره به کسانی که نسبت به پوشیدن لباس های تنگ، پرداخت مهریه های سنگین، ایجاد فتنه، دریافت فیش های حقوقی نجومی و هر فعل حرامی اقدام می کنند، افزود: اینان باید بدانند نخستین مرحله در راستای ولایت مداری رخصت و اجازه از ولی، اهل بیت و ائمه اطهار است.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آیه 10 سوره ملک، بیان کرد: گنهکاران در آخرت پشیمان و نادم از وضعیت خود می گویند اگر فکر می کردیم و اجازه می گرفتیم هرگز از دسته جهنمیان که مورد غضب خداوند قرار دارند، نبودیم.

تاکید بر اقتدار تابعان مسیر ولایت و امامت

وی مفهوم ولایت مداری را تبعیت از ولایت و امامت دانست و ولایت مداری را موجب منزلت، شانیت و اقتدار کسانی خواند که از این راه تبعیت می کنند.

این کارشناس دینی اجازه، اقتدار و استقامت را سه جزء ولایت مداری خواند و اظهار کرد: عده ای از مردم کوفه همراه با پیامبر گرامی اسلام(ص) آمدند اما تحمل و استقامت نداشته و انحراف پیدا کردند.

وی با بیان این که هیچگاه نباید منافع را بر ولایت مداری ارجح شمرد، گفت: بی شک اگر مردم در افعالی که هر روزه انجام می دهند، ولایت مداری را معیار بدانند، از بسیاری از مشکلات، گرفتاری و درد و رنج ها رهایی می یابند و باید تا آخرین لحظه در مسیر ولایت جامعه حرکت کرد.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که سران فتنه 88 پیش از انتخابات مدعی ولایت مداری بودند اما پس از اعلام نتایج، به سبب این که رای نیاورده بودند دست به دشمنی با ولایت و نظام زدند، خاطر نشان کرد: امیدواریم خداوند به همه توفیق ولایت مداری عطا کند./202/864/ب1

ارسال نظرات