۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۵۰۶۶۸
حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی:

آسیب‌های اجتماعی حاصل خروج از فرهنگ ولایت‌‌پذیری است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولی فقیه پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: یقینا آسیب های اقتصادی، سیاسی و اخلاقی که در جامعه امروز رخ می‌دهد حاصل پیروی نکردن از امر ولی زمان است.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی به مناسبت عید غدیر خم در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: واقعه غدیر اتمام حجت برای پذیرش آحاد یک جامعه حتی خواص آن جامعه نسبت به ولی و ولایت است.

 وی افزود: کسانی ولایت مدار هستند که  بتوانند در دراز مدت و گذشت زمان هم در جبهه ولی خدا پیوسته بمانند و فقط به ظاهر ادعا نکنند که در مسیر ولایت اند.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی با بیان اینکه عید اکبر در اسلام عید غدیر است، اظهار داشت: عید غدیر عید ولایت است در واقع ولایت تعیین کننده میزان ایمان افراد است چرا که زیر بنای توحید، ولایت است یعنی کسانی که با ولایت مشکل دارند زیر بنای توحیدی آنها یعنی نماز و روزه آنها تحت تأثیر قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه در پاسخ به این سوال که چه عواملی سبب می شود که انسان در برابر "ولی" زمان خود غفلت کند، گفت: تعلقات دنیا، حرام خوری و حفظ منافع دنیا در غفلت از مسیر ولی زمان خود موثر است و کسی می تواند در مسیر ولایت باقی باشد که تعلقات دنیا را در برابر امر ولی خود زیر پا گذارد.

وی با بیان اینکه رضایت ولی خدا مهم تر است یا صوت و کف مردم، حرمت امام رضا(ع) واجب تر است یا کنسرت تصریح کرد: وقتی شعور کسی به این سطح نرسید که هر کسی یک حریم و حرمتی دارد دچار آفت و آسیب ها می شود، این افراد هنوز به این بلوغ و جایگاه نرسیدن که نباید برای اقبال افرادی که در خط ولایت و دین نیستند دست به حرمت شکنی بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی با اشاره به پیامدهای اجتماعی و فرهنگی سرکشی از امر مولا بیان داشت: دلیل اینکه کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، مصر و لیبی بعد از بیداری اسلامی به یک استقلال صحیح  غیر وابسته نرسیدند نداشتن ولی  و تسلیم در برابر ایشان است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آنچه که در نظام جمهوری اسلامی ایران پشتوانه است ولی فقیه است، یقینا آسیب های اقتصادی و سیاسی و اخلاقی که در جامعه امروز است حاصل پیروی نکردن از امر ولی زمان است؛ امروز گسترش فساد و مفسده در جامعه  حاصل خروج از فرهنگ ولایت پذیری و ولایتمداری است./1325/ت302/ی

ارسال نظرات