۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۵۰۱۰۰
امام جمعه بیروت:

معرفی کردن ایران به عنوان دشمن از بزرگترین چالش های کنونی جهان اسلام است

امام جمعه بیروت، دشمن جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران و معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان دوست و حامی کشورهای اسلامی و عربی را از بزرگترین چالش های کنونی امت توصیف کرد.
سيد جعفر فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، حجت الاسلام سید جعفر فضل الله در خطبه های نماز جمعه مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک بیروت با اشاره به آتش بس در سوریه گفت: با وجود اینکه آرزو داشتیم این آتش بس از سوی کشورهای عربی و اسلامی صورت گیرد و نیازی به دخالت بیگانگان نباشد، امیدواریم مقدمه ای برای راه حل سیاسی نه تنها در سوریه بلکه در بحرین و یمن و عراق نیز باشد.

وی افزود: امیدواریم صفحه جنگ برای همیشه بسته شود تا هم شاهد بازسازی منازل و ساختمان ها و ... در این کشورها باشیم و هم روح های ویران شده در پی تنش های مذهبی مورد بازسازی قرار گیرد. این نزاع ها سبب گسترش کینه و نفرت در جوامع شده و در گفتمان دینی و فرهنگی و رسانه ای نیز به شدت نفوذ کرده است.

این روحانی لبنانی بر لزوم باز تولید چهره جنبش های اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: این مساله بر چهره اسلام و قدرت رهبران جوامع اسلامی و همچنین اعتماد به نفس نظام های اسلامی تأثیر گذاشته و باید مورد تصحیح قرار گیرد. جنبش های اسلامی نمود بیشتری در سال های گذشته بر ملت های منطقه داشته اند و اگر این تجربه مورد شکست قرار گیرد بی اعتمادی ملت ها را به دنبال خواهد داشت. 

حجت الاسلام فضل الله تغییر زیرساختی گفتمان دینی را خواستار شد و تصریح کرد: جوان مسلمان به مراتب بیش از گذشته در بیداری و هوشیاری دینی قرار دارد و گفتمان کنونی نمی تواند به سوالات وی پاسخ دهد.

وی بهبود روابط میان کشورهای عربی و اسلامی را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی جهان اسلام این است که معیارهای دشمنی و دوستی بر اساس مسائل مذهبی تغییر کرده است به گونه ای که ایران مسلمان به عنوان بزرگترین خطر برای منطقه و اسلام و مسلمانان جلوه داده شده و از رژیم صهیونیستی اشغالگر به عنوان کشوری دوست و حریص نسبت به مسائل عرب و مسلمانان معرفی می شود.

امام جمعه بیروت نسبت به تلاش برای از بین رفتن راه حل مسالمت آمیز در سوریه هشدار داد و گفت: رژیم صهیونیستی بیشتر از دیگران به فکر ناکامی این آتش بس است چرا که از همزیستی مسالمت آمیز در منطقه ضرر می بیند و بر همین اساس است که به تحرک علیه ارتش سوریه ادامه می دهد. این رژیم با بمباران سوریه و تجاوز به لبنان و همچنین اجرای توطئه های خود به وسیله گروه های افراطی اسلام نما درصدد ادامه بحران در منطقه است.

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به کمک 38 میلیارد دلاری سالانه آمریکا به رژیم صهیونیستی تأکید کرد که تغییر چهره ها در ریاست جمهوری آمریکا چیزی از کمک به رژیم اشغالگر نمی کاهد و حمایت قاطع از این رژیم، سیاست ثابت آمریکا به شمار می آید./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات