۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۴۵۰۰۰۴
دبیرکل هیأت علمای لبنان:

کنفرانس چچن کمر آل سعود وهابی را شکست

دبیرکل هیأت علمای لبنان با اشاره به اینکه دشمنی آل سعود با مسلمانان تا روز قیامت ادامه خواهد یافت، کنفرانس اهل سنت و جماعت چچن را عامل شکسته شدن کمر عربستان وهابی عنوان کرد.
شیخ یوسف الغوش دبیرکل هیأت علمای لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف الغوش دبیرکل هیأت علمای لبنان در گفت وگو با شبکه ماهواره ای الثبات این کشور، از عربستان به عنوان عامل مصائب امت اسلامی یاد کرد و افزود: این کشور بر اساس اندیشه وهابی به سیاسی کردن ارکان حج پرداخته و به مصالح امت در راستای تحقق پروژه های صهیونیستی ضربه می زند.

وی افزود: آل سعود از زمان توافقنامه سایس پیکو (توافق تقسیم  امپراتوری عثمانی در سال 1916 میلادی) دشمنی خود را با مسلمانان آغاز کرد؛ دشمنی که تا روز قیامت بر اساس اندیشه وهابی باطل حاکم بر این کشور ادامه خواهد یافت.

شیخ الغوش، عربستان را دشمن اهل سنت و جماعت و همچنین سایر ملت ها و مذاهب و ادیان توصیف کرد و اظهار داشت: قتل و جنایت و استبداد مالی و تسلیحاتی علیه مسلمانان در راستای رضایت آمریکا و پروژه رژیم صهیونیستی و تأسیس مدیترانه جدیدی است که در سال 2006 از سوی مقاومت به شکست انجامید.

این روحانی اهل تسنن با اشاره به اینکه وهابی ها شادی عید مسلمانان را نمی خواهند زیرا عید را بدعت می دانند، تصریح کرد: سکوت در برابر قتل حجاج در سال گذشته سبب ماندگاری سعودی و فکر وهابی آن شده است و مطمئنا بر کینه توزی آن افزوده می شود. 

وهابیت یک اندیشه باطل است

وی ادامه داد: در حالی که تنها 3 روز از فاجعه منا گذشته بود، سلمان بن عبدالعزیز پیام تبریک برگزاری موفقیت آمیز موسم حج را برای ولیعهد صادر کرد. این اقدام توهین به خانواده های قربانیان به شمار می آید. 

دبیرکل هیأت علمای لبنان درباره منع حجاج برخی کشورها از حج گفت: عربستان حتی حق منع حجاج شیعه را از مناسک حج ندارد چرا که درصدد لبیک به ندای پروردگار هستند. 

شیخ الغوش از نتایج کنفرانس اهل سنت و جماعت در چچن استقبال کرد و افزود: امت اسلامی در این همایش بر اخراج وهابی های سعودی از اهل سنت و جماعت به اتفاق نظر رسید چرا که وهابیت یک اندیشه باطل به شمار می آید. این همایش کمر عربستان و اندیشه وهابی و اخوان المسلمینی را شکست 

وی تأکید کرد: اندیشه وهابی سعودی مخالف شریعت اسلامی است و کنفرانس چچن نیز بر این مساله تأکید داشت./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات