۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۴۹۸۳۷

تلاش یک سازمان اسلامی در آمریکا برای نشان دادن مظلومیت مسلمانان کشمیر

یک سازمان اسلامی مستقر در آمریکا از برنامه خود برای نشان دادن مظلومیت مسلمانان کشمیر و قساوت دولت هند در برخورد با آنان خبر داد.
کشمیر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان "اتحاد مسلمانان آمریکایی" که در آمریکا مستقر است اعلام کرد که برنامه گسترده ای برای جلب حمایت از مسلمانان ستمدیده کشمیر و نشان دادن قساوت های دولت هند در برخورد با آنان دارد.  

سازمان اتحاد مسلمانان آمریکایی پیش از این نیز تجمعات اعتراضی در شهر شیکاگو برگزار کرده است تا بدین وسیله توجه افکار عمومی را به خشونت های صورت گرفته از سوی نیروهای امنیتی هندی در سرکوب اعتراضات مسلمانان کشمیر تحت کنترل هندوستان جلب کند.

محمد سالم اختر، مدیر ملی سازمان اتحاد مسلمانان آمریکایی در این ارتباط با صدور بیانیه ای اعلام کرده است: چهره زشت به اصطلاح دموکراسی در هند خود را نشان داده و از گذشته تاکنون بیش از صد هزار نفر از مسلمانان کشمیر به وسیله نیروهای اشغالگر هندی کشته شده اند.

مدیر ملی سازمان اتحاد مسلمانان آمریکایی در ادامه تاکید کرده است که هزاران کشمیری بی گناه به دلیل استفاده پلیس هند از تفنگ های دارای ساچمه بادی در خطر از دست دادن بینایی خود بوده و دهها دختر و پسر جوان نیز در کشمیر تحت کنترل هند مورد تجاوز قرار گرفته اند.

محمد سالم اختر خاطرنشان کرد که سازمان اتحاد مسلمانان آمریکایی قصد دارد برنامه گسترده ای برای نشان دادن حجم عظیمی از تجاوزات صورت گرفته به حقوق مسلمانان کشمیر راه اندازی کند.

وی تاکید کرد که سازمان ملل و جامعه جهانی موفق نشده اند که حق تصمیم گیری مردم کشمیر را که قطعنامه شورای امنیت نیز بر آن تاکید کرده است به آنان اهدا کنند.

این در حالی است که تاکنون چند تن از مقامات ارشد سازمان ملل از تلاش های صورت گرفته به وسیله برخی کشورها از جمله هندوستان در متوقف ساختن تحقیقات این سازمان در مورد نقض حقوق بشر در کشمیر انتقاد کردند.

زید رعد الحسین، کمیسیونر ارشد حقوق بشر روز سه شنبه اعلام کرده بود که از تلاش های صورت گرفته برای متوقف کردن یا از میان بردن تحقیقات سازمان ملل در مورد نقض حقوق بشر در کشمیر شوکه شده است.

این کمیسیونر ارشد حقوق بشر از هند خواسته بود که با درخواست وی برای اجازه دادن به یک تیم بین المللی برای نظارت بر شرایط کشمیر تحت کنترل پاکستان و هند موافقت کند. 

پاکستان با درخواست زید رعد الحسین موافقت کرده است اما رسانه های خبری گزارش داده اند که هند با این درخواست کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل مخالفت کرده است./990/ب902/د

ارسال نظرات