۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۴۹۶۷۹
پادشاه عربستان:

حج نباید به ابزاری برای اهداف سیاسی تبدیل شود

پادشاه عربستان سعودی گفت کشورش با تبدیل فریضه حج به یک ابزار برای ایجاد اختلافات مذهبی یا اهداف سیاسی سخت مخالفت می کند.
 سلمان بن عبدالعزيز پادشاه عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسا، سلمان بن عبدالعزيز پادشاه عربستان سعودی در مراسمی که برای سران و مقامات بلند پایه کشورها که برای ادای فریضه حج به این کشور می آیند، برگزار می شود، با اشاره به اینکه برای راحتی زائران خانه خدا در انجام مناسک حج، تمامی امکانات را فراهم می کنیم، اظهار داشت: عربستان سعودی با تبدیل فریضه حج به یک ابزار برای ایجاد اختلافات مذهبی یا اهداف سیاسی سخت مخالفت می کند.

وی با اشاره به اینکه افراط گرایی مانند یک بیماری در بدنه امت اسلام رشد می کند و به آینده آن آسیب می رساند، گفت: تنها راه نجات از این معضل، ریشه کنی آن است و اتحاد مسلمانان موجب از بین رفتن این ریشه خواهد بود.

پادشاه عربستان سعودی با فراخواندن جهان اسلام به اتحاد و یکپارچگی، تصریح کرد: وجود اختلافات و درگیری‌ها در برخی از کشورهای اسلامی نشان می دهد که باید با تلاش و اتحاد راه حل سیاسی برای رفع اختلاف ها بیابیم.

وی تاکید کرد: کشورش برای کمک به مسلمانان دست یاری می دهد و از تمامی تلاش‌ها به نفع مسلمانان حمایت می کند.

به گزارش آناتولی، در این مراسم، ممنون حسین رییس جمهور پاکستان، اسماعل قهرمان رییس مجلس ترکیه، حسبو عبد الرحمن معاون رییس جمهور سودان، بریگی رافینی نخست وزیر نیجر، هانی الملکی نخست وزیر و وزیر دفاع اردن، موسی مارا نخست وزیر سابق مالی و راشد الغنوشی رهبر حزب اسلامگرای النهضه تونس و مقامات بلند پایه بسیاری از کشورها حضور داشتند./982/ب102/د

ارسال نظرات