۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۴۴۹۵۷۱
آیت الله اراکی:

آل سعود در حال خودکشی است/ دوران نابودی آمریکا به تدریج در حال فرارسیدن است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه تمدن آمریکایی تاکنون طعم عذاب شدید را نچشیده است، اظهار داشت که دوران نابودی آمریکا به تدریج در حال فرارسیدن است.
آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی  در تجمع بزرگ طلاب بحرینی در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور که سه شنبه شب در حسینیه امام رضا(ع) قم برگزار شد، با اشاره به جبهه بندی میان عدالت طلبان و ظالمان گفت: معادله های قرآنی به زمان خاصی اختصاص ندارد و در طول تاریخ تکرار می شود. این معادله دارای نقطه سرنوشت سازی است که پایان دوران ظالمان و پیروزی یاوران عدالت به شمار می آید.

وی اخراج مبلغان عدالت از سرزمین را از نشانه های نقطه سرنوشت ساز توصیف کرد و افزود: در آیات قرآن آمده است هنگامی که ظالمان تاب وجود عدالت طلبان را نداشته و به اخراج آنان بپردازند پایان ظالمان نزدیک خواهد بود.

آیت الله اراکی از فرصت خداوند به ظالمان جهت زندگی در کنار عدالت طلبان یاد کرد و اظهار داشت: این فرصت زمانی به پایان می رسد که ظالمان دیگر تحمل حضور یاوران عدالت را نداشته و درصدد اخراج آنان برمی آیند. 

صبر عامل پیروزی ملت بحرین است

وی آل خلیفه با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم به دلیل مطالبه عدالت، تصریح کرد: شیخ عیسی قاسم و ملت بحرین به کوچکترین مقدار عدالت نظیر مشارکت ملت در تدوین قانون اساس و حقوق یکسان شهروندی قانع هستند. ملت بحرین بسیار بزرگ است و  ارزش آن از برخی ملت هایی که جغرافیایی بزرگی دارند، بسیار بزرگتر است.  

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ملت بحرین را به دلیل ایستادگی در برابر ظالمان، عدالت خواهی و معرفی علما و فرهنگیان و اندیشمندان به جهان اسلام شایسته تقدیر خواند و خاطر نشان ساخت: تلاش آل خلیفه برای از بین بردن عدالت خواهان نشان دهنده رسیدن این نظام به نقطه سرنوشت ساز است. شهید صدر می گوید ملت ها قدرتمندتر از طاغوت هستند زیرا طاغوت می میرد ولی ملت می ماند. این یک سنت الهی است و ملت صبور می تواند به پیروزی برسد.

وی صبر شیخ عیسی قاسم و ملت بحرین را ضامن پیروزی این انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: هر ملتی در پی عدالت باشد به هدف دست می یابد و از رهبران عالی برخوردار خواهد بود. ملت بحرین صبر خود را از امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) الهام می گیرد.

آمریکا خود را حاکم جهان می داند

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه آل سعود و آل خلیفه به نقطه سرنوشت ساز رسیده اند، گفت: سیاست آل سعود که با هماهنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، ندای حق و عدالت در منطقه و جهان را هدف قرار می دهد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: آمریکا به مرحله ای رسیده که خود را حاکم جهان می داند و اعتقاد دارد می تواند همه کسانی که مخالف سیاستش هستند را از بین ببرد. این نشان می دهد دوران نابودی آمریکا نیز به تدریج در حال فرارسیدن است.

وی تأکید کرد: در حالی که همه تمدن ها مرحله زوال و تجدید را گذرانده اند، آمریکا تنها تمدنی است که عذاب شدید را ندیده است. این تمدن از زمان تاسیس تاکنون این مساله را تجربه نکرده و زمان چشیدن این عذاب برای آمریکا در حال نزدیک شدن است.

آیت الله اراکی بیان داشت: این عذاب ابتدا به مزدوران آمریکا می رسد که بر همین اساس شاهد نابودی یکی از مهمترین مزدوران آن یعنی عربستان خواهیم بود. عربستان به حمایت از گروه های تکفیری که سیاست نابودی و نسل کشی را دنبال می کنند، می پردازد. این کشور سیاست عدم تحمل دیگران را از آمریکا فراگرفته است.

سعودی خواندن ملت عربستان یک بدعت است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه عربستان با سیاست های خود در حال خودکشی است، گفت: صدام حسین زمانی که به عربستان و کویت حمله کرد و اعتقاد داشت با این حمله به قدرت برتر منطقه مبدل می شود، به عذاب الهی دچار و نابود شد. بازگشت توطئه به ظالمان از سنت های الهی به شمار می آید.

وی خطاب به حاکمان عربستان و بحرین تصریح کرد: اگر واقعا می خواهید در قدرت بمانید نسبت به ملت های خود عدالت داشته باشید. سعودی خواندن ملت عربستان یک بدعت است و نباید آنها را به این نام خواند.

آیت الله اراکی افزود: ملت بحرین دشمنی با آل خلیفه ندارد اما به دلیل ظلم با آنها دشمنی دارند. آل خلیفه به جای اعتماد به آمریکا به ملت خود تکیه کند چرا که اگر آمریکا می توانست حاکمان را در قدرت بگذارد بن علی و مبارک و حاکمان مورد حمایت خود را در قدرت می گذاشت اما از آنها تبری جست.

وی با اشاره به اینکه اجرای عدالت تنها راه ماندن حاکمان در قدرت است، نسبت به هجمه آل خلیفه علیه احکام شرعی به ویژه فریضه خُمس به شدت انتقاد کرد./980/ب921/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات