۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۴۴۹۵۲۰

انتشار کتاب «اخلاق در مشاوره و روان شناسی از دید اسلام چگونه است؟»

«مسائل اخلاقی در مشاوره» با دید اسلامی نوشته احمد امامی راد از سوی مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم منتشر شد.
کتاب  «اخلاق در مشاوره و روان شناسی از دید اسلام چگونه است؟»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، وقتی سخن از اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها به‌میان می‌آید، زیربنای این امر، اسلامی‌سازی متون درسی است؛ عرصه‌ای که نیازمند نظریه پردازی و تدوین کتاب‌هایی است که جنبه اسلامی داشته باشد.

با توجه به این نکته، «مسائل اخلاقی در مشاوره» که تا‌کنون با دید اسلامی تدوین نشده بود، مورد تحقیق قرار گرفت و در این راستا، «مسائل اخلاقی نظام‌نامه اخلاقی انجمن مشاوره آمریکا» نیز، که به‌نوعی تمام نظام‌نامه‌های اخلاقی مشاوره و روان‌درمانی جهان ‌از آن متأثرند، استخراج شد. پس از آن، این دو نظام‌نامه مقایسه شده و وجوه مشترک و متفاوت آن‌ها استخراج شده است.

مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، زیر نظر معاونت پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه صلی الله علیه و آله و سلم، با هدف ترویج و گسترش معارف اسلامی و نشر کتاب‌های مورد نیاز داخل و خارج از کشور در حوزه علوم اسلامی و انسانی، از سال 1379 آغاز به کار نموده و مفتخر است تاکنون 1276 عنوان کتاب چاپ اول در 27 زبان و 25 موضوع منتشر کرده است که بعضی از آنها به چاپ 12 نیز رسیده است. 340 عنوان از این آثار آموزشی و 936 عنوان آن پژوهشی است./1325/د102/ق

ارسال نظرات