۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۴۹۴۱۵

رمان دخیل عشق به چاپ ششم رسید

چاپ ششم کتاب دخیل عشق از سوی انتشارات کتاب جمکران با ویراستاری و صفحه آرایی جدید با شمارگان 2000 نسخه راهی بازار شد.
چاپ ششم کتاب دخیل عشق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ ششم کتاب دخیل عشق نوشته مریم بصیری از سوی انتشارات کتاب جمکران با ویراستاری و صفحه آرایی جدید، تابستان 1395راهی بازار شد.

این کتاب که حاوی 14 دخیل است درباره داستان دخیل بستن زنی به نام صبوره در کنار ضریح امام رضا علیه السلام برای ازدواج با یکی از یادگاران دفاع مقدس است؛ کتاب دخیل عشق حکایت پرستاری است که دل در گروی مهر جانبازی به نام رضا دارد، اما حجب و حیا مانع از بیان عشقش می‌شود و در نهایت رضا شهید می شود.

در ادامه رمان، صبوره تنها می‌ماند اما کمی بعد سر و کله یک خواستگار پیدا می‌شود؛ در دخیل اول این کتاب می خوانیم: رضا از درد به خود می پیچید و طوری  که دختر او را نبیند چشمانش را به سقف اتاق می دوزد.

اما صبوره همه چیز را می بیند، حس می کند و تظارهر می کند که متوجه چیزی نشده است. دلش می خواهد همان جا و همان موقع، خجالت را کنار بگذارد و حرف دلش را بزند. رضا نگاهش هنوز روی سقف است؛ و صبوره چقدر دلش می خواهد، رضا همیشه به سقفی نگاه کند که او زیر آن سقف نشسته باشد.

بوی ادکلن دکتر که می آید رضا پتو را می کشد روش سرش تا نبیند صبوره چطور سرش را پایین می اندازد؛ و دکتر سرش را بالا می گیرد تا بهتر بتواند چشمان سیه و ابروهای پیوسته صبوره را ببیند. رضا پر از  شمیم عطر بهار است؛ اما عطر دکتر چنان تند است که بوی نسیم و شکوفه های رضا در آن گم می شود.

صبوره می رود تا دکتر راحت زخم های رضا را وارسی کند؛ و رضا همان جا روی تخت می ماند تا مرد زیر چشمی، چشمان صبوره را بدرقه کند. صبوره در خودش است؛ صبوره با خودش است. «چقدر سخت است صبوره! چقدر سخت است هر روز هم‏پای رضا پیرشوی و مردی را ببینی که دلش در تب و تاب دویدن است. چقدر سخت است بالای تخت رضا بایستی و اعتراف کنی...چقدر سخت است حرف زدن با مردی که دیگر دوست ندارد حرف بزند.»

دختر از جلوی نگهبانی که رد می شود، ماشین سفید دکتر را می بیند که زیر سایه تنها درخت کوچه پارک شده است؛  ومثل همیشه عکس پسرهای دوقلویش روی داشبورد است. تا سر خیابان برسد انگار دوقلوها دنبال او دویده اند که صدای پدرشان در گوش صبوره می پیچید. صبوره...صبوره!

دخیل دوم این کتاب به برخی معضلات جامعه از زبان صبوره و خواهرش حوریه پرداخته است؛ معضلاتی همچون خیانت به همسر و موارد دیگری که صبوره را از یک طرف خوشحال می کند که تا به حال ازدواج نکرده و از سوی دیگر ناراحت می شود که این اتفاقات در زندگی خواهر او رخ داده است.

گفتنی است که این کتاب کاندیدای یازدهمین جشنواره قلم زرین 1392، کاندیدای سیزدهمین جایزه شهید غنی پور 1392، کاندیدای شانزدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس 1393و کاندیدای ششمین جایزه ادبی جلال آل احمد 1393 است.

چاپ ششم کتاب دخیل عشق نوشته مریم بصیری از سوی انتشارات کتاب جمکران با ویراستاری و صفحه آرایی جدید، تابستان 1395 با شمارگان 2هزار نسخه و با قیمت 9هزار تومان در 294 صفحه راهی بازار شده است./840/ن602/ق

ارسال نظرات