۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۴۹۳۶۵

نماز عید قربان در بین الحرمین و شهرهای عراق برگزار شد

نماز باشکوه عید قربان با تابیدن اولین شعاع نور آفتاب بر گنبدهای طلایی سید الشهدا اباعبدالله الحسین و ابوالفضل عباس (ع) با حضور جمع کثیری از زائران حسینی وازجمله زوار ایرانی ٬در بین الحرمین در کربلای معلا و دیگر عتبات عالیات در نجف ، کاظمین ، سامرا و عموم شهرهای عراق برگزار شد.
نماز عید قربان

به گزارش خبرگزاری رسا، مومنان در شهرهای مختلف عراق با حضور در مساجد و اماکن مقدسه در نماز عید قربان شرکت کرده و برای امنیت ٬ ثبات و آرامش در کشورهای اسلامی و آزادی مکه مکرمه و مدینه منوره از دست رژیم آل سعود و فرقه منحرف وهابیت و ظهور منجی عالم (عج) بشریت دعا کردند.

نماز عید قربان اما در بین الحرمین با توجه به حضور کم سابقه زائران از داخل و خارج عراق به ویژه زوار ایرانی که به دلیل مانع تراشی های رژیم آل سعود، امسال از مناسک حج محروم شده اند، طعم و معنویتی خاص داشت.

در بغداد پایتخت عراق نیز بسیاری از مردم که نتوانستند به کربلا و نجف اشرف برسند، در مساجد و کنار مراقد مطهر امامین کاظمین (ع) نماز عید قربان را برگزار کردند.

اهالی شهرهای سامراء، بلد و دجیل در استان صلاح الدین در شمال بغداد نیز در کنار مرقدهای مطهر امامین عسکریین (ع) نماز عید قربان را برگزار کرده و برای تعجیل در ظهور حضرت امام عصر (عج) دعا کردند.

در نجف اشرف نیز مرقد امیر مومنان علی (ع) از خیل جمعیت موج می زد و بر اساس یک سنت قدیمی در عراق، بسیاری از مردم این کشور بعد از انجام نماز عید قربان٬ به قبرستان وادی السلام رفته و بر سر قبور رفتگان خود فاتحه خوانده و نذورات توزیع کردند.

به گزارش ایرنا، اهل سنت عراق نیز همزمان با شیعیان این کشور مراسم عبادی عید قربان را در اماکن مقدس خود در شهرهای مختلف به ویژه شهرهایی که از تصرف داعش آزاد شده است٬ برگزار کردند.

گروه تروریستی داعش بر خلاف اکثر کشورهای عربی و اسلامی که امروز دوشنبه را عید قربان اعلام کرده اند، فردا سه شنبه را روز عید دانست و به اهالی موصل که در بند این گروه تروریستی هستند٬ اجازه برگزاری نماز عید را نداد.

همزمان با برپایی نماز عید در شهرهای مختلف عراق، دستگاه های امنیتی این کشور تدابیر امنیتی ویژه ای را در اماکن برگزاری نماز عید اتخاذ کردند./982/ب102/د

ارسال نظرات