۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۴۹۳۱۷
دبیر کل مقاومت اسلامی نجباء عراق:

مدیریت کعبه به شورایی از کشورهای اسلامی واگذار شود

حجت‌الاسلام والمسلمین الکعبی با بیان این که امروز رژیم آل سعود مانع از حج بندگان خدا شده است، بر خارج شدن کعبه شریف و عزیز از مدیریت و اداره این رژیم وهابی و واگذاری مدیریت آن به مجمع و شورایی از کشورهای اسلامی تأکید کرد.
دبیر کل النجباء - شیخ اکرم الکعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ اکرم الکعبی، دبیر کل مقاومت اسلامی نجباء عراق در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز سعید قربان که در دانشگاه تهران برگزار شد با بررسی شرایط منطقه گفت: امروز که این دولت وهابی مانع از حج بندگان شده باید کعبه از مدیریت این رژیم خارج شود و به شورای اسلامی واگذار شود.

رژیم صهیونیستی چهره دیگر آل سعود است

وی با بیان این که خداوند عید سعید قربان را پاداش و بشارتی برای حجاج بیت الله الحرام قرار داده است، از اشغال خانه خدا به دست رژیم وهابی و جاهل سعودی ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: اشغال خانه خدا همانگونه است که قدس عزیز همچنان در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد که این رژیم صهیونیستی چهره دیگر آل سعود است و هر دو رژیم دو روی یک سکه‌اند.

دبیر کل مقاومت اسلامی نجباء عراق ادامه داد: این رژیم وهابی که به دست و حمایت انگلیس اشغالگر ایجاد و بنیان شد، حکومت و دولت خود را بر اساس کشتار و ظلم و زیر پا گذاشتن تمامی مقدسات اسلامی به ویژه در بقیع و کربلا بنا نهاد.

وی با بیان این که امروز رژیم آل سعود مانع از حج بندگان خدا شده است، بر خارج شدن کعبه شریف و عزیز از مدیریت و اداره این رژیم وهابی و واگذاری مدیریت آن به مجمع و شورایی از کشورهای اسلامی تأکید کرد و افزود: همچنین وظیفه ما آزادسازی فلسطین از دست رژیم غاصب صهیونیستی است تا این دو قبله به آغوش مسلمانان باز گردد و دین خداوند سرافراز بماند.

ایستادن در کنار ملت ایران افتخاری بزرگ

حجت‌الاسلام والمسلمین الکعبی ایستادن در کنار ملت بزرگ ایران را افتخاری بزرگ خواند و تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم که در کنار کسانی باشیم که حق را فریاد برآورده‌اند و در کنار کسانی بایستیم که به حق سخن گفته‌اند و به حق ایستاده‌اند و از حق و حقیقت دفاع کرده و در راه حقیقت با شجاعت و صبر جهاد کرده‌اند.

وی اظهار داشت: کسانی که این مواضع بزرگ را در تاریخ بشریت و ملت‌های مبارز علیه انواع طغیان و ظلم و سرکشی ارائه و قربانیان بزرگی نیز نثار این راه کرده‌اند، ملت بزرگ و مجاهد ایران و رهبر بزرگ و حکیمانه آن بوده است.

دبیر کل مقاومت اسلامی نجباء عراق با بیان این که در طول تاریخ بشریت انقلاب‌های متعددی روی داده و زندگی ملت‌هایی نیز درگیر این انقلاب‌ها شده و تغییر کرده است، گفت: در بین همه انقلاب‌ها، انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی‌(ره) ایجاد شد، بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین تأثیرات را در تاریخ بشریت به جای گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ملت‌ها هرچند علیه طاغیان و طغیانگران، از زمان و مکان خود خارج نشد، اما انقلاب اسلامی ایران بدون مرز و در سراسر گیتی حرکت کرد و بزرگ‌ترین حامی و پشتیبان کلیه ملت‌های مظلوم و مستضعف بود و سبب ایستادگی و مقاومت ملت‌ها در جهان شد و امید را به بهترین صورت به جانهای مردمان و ملت‌ها بازگرداند.

جمهوری اسلامی ایران حامی واقعی ملت عراق

حجت‌الاسلام والمسلمین الکعبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رژیم سرکوبگر و ظالم صدام و حمایت نیروهای غربی و عربی از این رژیم ستمگر در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا و تاکنون حامی و پشتیبان این ملت مظلوم و پناهگاه آنان در کلیه بحران‌ها، سختی‌ها و جنگ‌ها بوده است.

وی پذیرفتن آوارگان، پناهندگان و مظلومان ملت عراق طی سال‌های گذشته را بهترین دلیل و مصداق این سخن خود خواند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از در اختیار قرار دادن تجارت و توان خود به مجاهدان فروگذار نکرد و همچنان این حمایت ادامه دارد و نقش بزرگی را در تضعیف رژیم صدامی به عهده گرفت تا آنگاه که این رژیم ساقط شد.

این روحانی مبارز گفت: جمهوری اسلامی ایران این نقش بشردوستانه و بزرگ انسانی را در طول تاریخ به ثبت رساند و پس از سقوط صدام نیز قوی‌تر و مستحکم‌تر ادامه یافت به طوری که امنیت عراق و مردم عراق بخشی از امنیت ایران و مردم ایران قلمداد شد و همچنان حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق پس از اینکه به اشغال آمریکا و انگلیس در آمد، ادامه داشت.

وی افزود: در حال که نیروهای اشغالگر به دنبال تفرقه و تخریب عراق بودند اما جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را ادامه داد و حتی در برابر سازمانهای تروریستی و خشنی که هزاران نفر از مردم را کشتند و آواره کردند حمایت ایران ادامه یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین الکعبی آخرین حلقه توطئه‌های دشمنان عراق را اقدام سازمان تروریستی داعش در اشغال این کشور و اقدام برای نابودی ملت و تلاش برای تخریب مقدسات در کربلا، نجف و بغداد عنوان و ابراز کرد: امروز خون شهدای ما در سوریه و عراق با خون شهدای مجاهد ایرانی، رهبران و سربازان آن در جبهه‌های جنگ شرف و کرامت به هم آمیخته است.

دبیر کل مقاومت اسلامی نجباء عراق با بیان این که ملت بزرگ ایران توان و قدرت خود را در ایثار به خاطر اسلام و فداکاری به خاطر عزت مسلمان اثبات کرده‌اند، گفت: امروز ما در کنار ملت بزرگ ایران سربلند و پرافتخار و پرشرف و در پیروزی‌های بزرگی که در تمام صحنه‌ها خلق کرده‌اید ایستاده‌ایم و مدیون شما هستیم./920/پ202/ج1

ارسال نظرات