۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۴۹۱۹۲
روحانی لبنانی:

وهابی ها حج را از معنویت و عرفان دور کرده‎اند

یکی از روحانیان صیدای لبنان با اشاره به سنگ اندازی آل سعود در قبال بهبود وضع حج، تأکید کرد که وهابی‎ها حج را از معنویت و عرفان دور کرده اند.
حجت الاسلام صادق نابلسی از روحانیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، حجت الاسلام شیخ صادق النابلسی از روحانیان صیدای لبنان در گفت وگو با خبرنگاران بر لزوم فشار به عربستان سعودی جهت سپردن وظیفه اداره حج به سایر کشورهای اسلامی تأکید کرد.

وی افزود: همه مسلمانان باید به عربستان سعودی فشار بیاورند تا اداره حج به صورت جمعی و از سوی امت اسلامی صورت گیرد تا بتوان از تجربه های سایر کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی بهره برد.

این روحانی تصریح کرد: اداره حج یکی از ارکان قدرت عربستان محسوب می شود زیرا مرجعیت اسلامی قوی به این کشور می دهد و بر همین اساس است که آل سعود به هیچ وجه از این مساله کوتاه نمی آید.

حجت الاسلام نابلسی از سنگ اندازی عربستان در قبال حضور حجاج برخی کشورها انتقاد کرد و اظهار داشت: آل سعود در برابر بهبود و پیشرفت وضع حج سنگ اندازی کرده و از این مراسم جهت برنامه های سیاسی و اجتماعی خود بهره می گیرد.

وی ادامه داد: وهابیت، حجاج را از معنویت و عرفان در موسم حج دور کرده و می خواهد این مراسم فاقد روحیه و معنای واقعی آن باشد.

این روحانی لبنانی در پایان تأکید کرد: کسانی که به حج مشرف شده، کاملا سوء مدیریت آل سعود در موسم حج را مشاهده کرده اند، تعداد زیاد حجاج نیز بهانه خوبی برای این سوء رفتار نیست./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات