۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۴۸۹۴۳

علمای شیعه و سنی لبنان تشکیل هیأت تحقیق حادثه منا را خواستار شدند

تجمع علمای مسلمان لبنان از ممنوعیت شهروندان ایرانی، یمنی و سوری از حج امسال به شدت انتقاد کرده و تشکیل هیأت تحقیق حادثه منا را خواستار شدند.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، تجمع علمای مسلمان لبنان پس از نشست شورای اداری به صدور پیامی پرداخت و طی آن، خواستار بررسی تشکیل هیأتی متشکل از دولت های اسلامی جهت اشراف و اداره موسم حج شد.

این تجمع نسبت به بروز حوادثی نظیر حادثه خونین منا هشدار داد و افزود: این هیأت قانونی وظیفه بررسی حادثه سال گذشته و روشن شدن عوامل آن را نیز برعهده خواهد داشت تا جهانیان بدانند که آیا این حادثه عمدی بود یا از اشتباه انسانی نشأت گرفت.

علمای شیعه و سنی لبنان همچنین ممنوعیت شهروندان ایرانی، سوری و یمنی از حج امسال را محکوم کرده و اظهار داشتند که شخصیت های منتسب به خط مقاومت نیز به دلیل مواضع سیاسی از حج محروم شده اند.

آنان اوضاع لبنان را نامطلوب توصیف کرده و افزودند که مسؤولان باید به وجدان خود مراجعه کرده و با انتخاب رییس جمهور به حیات سیاسی کشور نظم بدهند.

در بخش دیگری از این پیام از دستاورد ارتش سوریه در حلب تقدیر و تلاش برای تاسیس دولت کُرد در این کشور محکوم شده است.

تجمع علمای مسلمان لبنان در بخش پایانی، فرارسیدن عید قربان را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که عید با پایان مشکلات امت اسلامی به ویژه اشغال فلسطین و جنگ های بیهوده در منطقه همراه باشد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات