۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۴۸۹۱۲
جنبش آزادگان بحرین:

آل سعود حج را به جایگاه حمایت از طاغوت مبدل کرده است

یک جنبش بحرینی اعلام کرد عربستان به این نتیجه رسیده که برای تکمیل نفوذ خود باید به گزینه نظامی متوسل شود و حمله به یمن سرنوشت ریاض را مشخص خواهد کرد.
جنبش أحرار بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش «آزادگان» بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حمله عربستان به یمن در چارچوب وضع رو به وخامت نفوذ آل‌سعود در منطقه و جهان صورت می‌گیرد و نتایج این حمله که در مارس 2015 آغاز شده شاخصی برای مسیر این نفوذ خواهد بود.

آزادگان افزود: آل‌سعود به این نتیجه رسیده که نفوذش جز با توسل به گزینه نظامی برای تهدید دیگران کامل نخواهد شد.

این جنبش بحرینی در ادامه به نقش آل‌سعود در حوادث 11 سپتامبر که جزئیات آن در گزارش کنگره آمریکا نهفته است، اشاره و اعلام کرد: آمریکا و اروپا به خوبی از نقش آل‌سعود در حمایت از تروریسم آگاهند اما آنها منافع تجاری‌شان با عربستان در قراردادهای اسلحه را ترجیح می‌دهند؛ موضوعی که قربانیان عربستان در سوریه، ‌بحرین و یمن را افزایش داده و این در حالی است که موضع غرب در قبال حاکمان عربستان تغییر نکرده با وجود  اینکه آتش تروریسمشان به اروپا رسیده است و اینها همه به خاطر پول نفت است.

در ادامه این بیانیه حمله به یمن آن هم در سکوت کشورهای بزرگ جهان یکی از خونریزترین حملات طی چند دهه اخیر توصیف شده اما تاکید شده است: جنگ علیه یمن، نبرد جدا‌کننده میان مظلوم و ظالم خواهد بود و نتایجش بر نبرد دموکراسی و آزادی‌ها در منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

جنبش آزادگان به حج نیز پرداخته و اعلام کرد: آل سعود برای حجاج جهان، شمشیرهای جاهلیتی هستند که حج را از «همّ‌ و غم دین و اهل آن» خارج کردند و به «(موقعیتی برای) حمایت از طغیان و فساد» تبدیل کردند.

این جنبش در ادامه از ایده مشارکت کشورهای اسلامی برای اداره حج به خصوص با توجه به فاجعه‌های خیر در نتیجه سوءتدبیر حاکمان عربستان حمایت کرد./847/ب102/د

ارسال نظرات