۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۴۸۸۲۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

آل سعود؛ محور شرارت و خائن به اسلام و مسلمین

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: زیارت بیت‌الله الحرام در صورتی که همراه با امنیت و شرافت بوده و مدیریت حج هم به دست صهیونیستها نباشد، فریضه‌ای الهی و مقدس است اما حج با مدیریت اسراییلی و آمریکایی مورد قبول مسلمانان نیست.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سالگرد فاجعه منا و شهادت چند هزار زائر خانه خدا، اظهار کرد: رژیم آل سعود در حراست از جان زائران خانه خدا کوتاهی می‌کند.

وی با بیان اینکه در پی فاجعه منا بی‌کفایتی آل سعود در مدیریت حج ابراهیمی به همه ثابت شد، اضافه کرد: سال گذشته در موسم حج و در فاجعه منا تعداد زیادی از زائران جان باختند که عامل اصلی این فاجعه هم آل سعود بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اقدام آل سعود در حج پارسال جنایت جهانی بود، تصریح کرد: ازاین‌رو باید کمیته حقیقت‌یاب با حضور کشورهایی که زائران آنها در این فاجعه جان باخته است، تشکیل شده و کوتاهیهای صورت‌گرفته مشخص شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به ممانعت آل سعود از اعزام زائران ایرانی به حج امسال، اظهار کرد: زیارت خانه خدا در صورتی که همراه با امنیت و شرافت بوده و مدیریت حج هم به دست صهیونیستها نباشد، فریضه‌ای الهی و مقدس است اما حج با مدیریت اسراییلی و آمریکایی مورد قبول مسلمانان نیست.

وی با اشاره به اینکه ما حج امنیت‌سوز نمی‌خواهیم، افزود: ملت مسلمان ایران حاضر نیست برای رفتن به حج زیر بار حقارت برود؛ چراکه این ملت حقارت‌پذیر نبوده و نیست.

آل سعود غلام حلقه به گوش آمریکا و اسراییل است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه حاضر نیستم با این اوضاع با آل سعود ارتباط برقرار کنیم؛ زیرا ما از مذاکره سابقه خوبی نداریم، اضافه کرد: واقعیت آن است که ایران و ملت مسلمان این کشور نیازی به عربستان ندارند؛ چراکه زیارت خانه خدا هم برای حفظ دین خدا بوده و اگر این اصل به خطر بیفتد، حج را نمی‌خواهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه آل سعود محور شرارت و خائن به اسلام و مسلمانان است، تصریح کرد: از طرف دیگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس هدف و آرمان خود، در مقابل ظلم سکوت نکرده و کوتاه نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه آل سعود در منطقه دست به مظلوم‌کشی زده است، افزود: در واقع آل سعود غلام حلقه به گوش آمریکا و اسراییل بوده و از این کشورها دستور می‌گیرد و اسلام موجود در این کشور هم اسلام آمریکایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب آل سعود ایمان و پیمان ندارد و به همین دلیل هم می‌بینیم اگر اکنون در جهان اسلام شرارت و خشونت وجود دارد ریشه همه آنها به عربستان باز می‌گردد.

امام باقر(ع) روحیه جهادی را در جامعه اسلامی احیا کرد

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد: تولید و توسعه علم و دانش مهم‌ترین ویژگی این امام همام بود به‌گونه‌ای که در زمان امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) باورهای شیعی و اعتقادات مذهبی به‌صورت مدون و منظم شکل گرفت.

وی با بیان اینکه این دو امام شاگردان زیادی را تربیت کرده و در دوران آنها مجالس مناظره دینی و گفت‌وگوی علما رونق گرفت، اضافه کرد: تولید علم از سوی امام پنجم و ششم شیعیان ذخیره‌ای برای اسلام شد و حوزه‌های علمیه هم از همین زمان شکل گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه روحیه انقلابی، شجاعت، شهادت‌طلبی و صلابت برخی از ویژگیهای امام محمدباقر(ع) بود، افزود: امام پنجم شیعیان در زمینهٔ توسعه علوم دینی گامهای بلندی برداشت و روحیه جهادی را در جامعه اسلام احیا کرد.

خانواده‌ها در زمینهه مهریه و جهیزیه سخت‌گیری نکنند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در این راستا باید امکانات ازدواج آسان و اسلامی برای جوانان فراهم شود.

وی تصریح کرد: نباید مواردی چون مهریه‌های سنگین، تجملات و تشریفات زیاد برای برگزاری مراسم ازدواج و جهیزیه سنگین مانع ازدواج جوانان شود و خانواده هم در این زمینه سخت‌گیری نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، به خانواده‌ها و دانش‌آموزان توصیه کرد تا از نوشت‌افزار و امکانات تحصیلی داخلی استفاده کنند./9314/201/ب2

ارسال نظرات