۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۴۸۶۵۳
رییس جمهور فرانسه:

فرانسه باید جای مخصوصی برای اسلام باز کند

رییس جمهور فرانسه در سخنانی تاکید کرد که فرانسه باید جای مخصوصی برای دین اسلام که یک قرن پیش گمان نمی رفت چنین فراگیر شود باز کند.
فرانسوا اولاند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رادیو بین المللی فرانسه، فرانسوآ اولاند، رییس جمهور فرانسه در سخنانی تاکید کرد که قوانین سختگیرانه فرانسه در مورد جدایی کلیسا و دولت مانعی برای انجام فرایض دینی اقلیت پرشمار مسلمانان این کشور نیست.

اولاند که در مورد تروریسم و دموکراسی سخنرانی می کرد مدعی شد: هیچ بخشی از ایده سکولاریسم با حضور دین اسلام در فرانسه به شرطی که به قانون احترام بگذارد مخالفتی ندارد.

رییس جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود ادعا کرد که سکولاریسم یک "دین دولتی" برای استفاده علیه سایر ادیان نیست.

وی افزود: دولت حق اعتقاد داشتن یا نداشتن به هر دینی را تضمین می کند البته به این شرط که این اعتقاد نظم عمومی را مختل نکند.

فرانسوآ اولاند همچنین تاکید کرد: سوالی که جمهوری فرانسه باید از خود بپرسد این است که آیا واقعا آماده است که جایی برای دین اسلام که در طول یک قرن گذشته کسی تصور نمی کرد چنین فراگیر شود باز کند؟ پاسخ من به این سوال مثبت است.

گفتنی است، رییس جمهور فرانسه در حالی به دفاع از حضور دین اسلام در کشورش می پردازد که به تازگی استفاده از سواحل بسیاری از شهرهای فرانسه برای بانوان مسلمانی که از مایوهای پوشیده موسوم به بورکینی استفاده می کنند ممنوع شده و جریمه نقدی نیز برای متخلفان در نظر گرفته شده است./990/ب903/د

ارسال نظرات