۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۴۸۵۸۶
کارشناس مسائل مذهبی:

پیروی از الگوهای غربی سبب از هم پاشیده شدن خانواده ها می‌شود

حجت الاسلام رضوانی نقطه اوج پیشرفت و سقوط یک جامعه را خانواده‏ دانست و گفت: پیروی از الگوهای غربی و شخصیتهای موجود در ماهواره ها زنان و مردان ما را از ارزشهای اسلامی دور کرده و سبب از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده ها شده است و این همان چیزی است که دشمن دنبال می کند.‏
ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، ظهر امروز در مسجد الزهرا (س) اصفهان، گفت: نقطه اوج پیشرفت و سقوط یک جامعه خانواده است، به همین دلیل است که دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود خانواده ها را نشانه گرفته است.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام روایات و دستورات زیادی درباب استحکام بنیان خانواده بیان شده است، هر کس که میان زن و شوهری اختلاف بیندازد در دنیا و آخرت از رحمت خدا محروم می شود و مورد لعن الهی واقع می شود، از طرف دیگر هر کس رابطه میان زن و شوهری را اصلاح کند مورد رحمت الهی و تأیید دین قرار گرفته است.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: در روایت آمده است اگر زن جرعه ای آب به دست همسرش بدهد با هر جرعه ای که همسرش بنوشد قصری در بهشت برای او بنا می شود و اگر چیزی را در خانه برای رضای خدا جابجا کند خدا نظر رحمت به او می کند و عذاب نمی شود.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: مردان هم باید در کارهای منزل به همسران خود کمک کنند تا اجر و پاداش الهی شامل حال آنان شود، پیامبراکرم(ص) می فرماید «مردی به همسرش کمک نمی کند مگر اینکه نام او در طومار شهدا ثبت شود و یا خدا خیر دنیا و آخرت را شامل حال او می کند».

وی اظهار داشت: زنان و مردان ما اگر در زندگی مشترک خود حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهند هرگز دچار مشکلات و اختلافاتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم نمی شوند، ساده زیستی، قناعت و گذشت از مهم ترین ویژگی های زندگی این دو بزرگوار است که متاسفانه امروز در خانواده ها در حال کمرنگ شدن است.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: پیروی از الگوهای غربی و شخصیتهای موجود در ماهواره ها زنان و مردان ما را از ارزشهای اسلامی و دینی دور کرده است و سبب از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده ها شده است و این همان چیزی است که دشمن دنبال می کند.

وی در پایان گفت: اگر زن و شوهر از همان ابتدا زندگی خود را ساده و به دور از تشریفات و مخارج سنگین شروع کنند و گذشت، صداقت، قناعت و محبت را در زندگی خود حاکم کنند و احترام به یکدیگر را فراموش نکنند از زندگی شیرین و بادوام برخوردار می شوند./202/869/ب1

ارسال نظرات