۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۴۸۴۳۱
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله:

تکفیر مسلمانان سیاست رسمی آل‌سعود است

عضو ارشد مقاومت اسلامی لبنان از سخنان مفتی عربستان علیه ملت ایران انتقاد کرد و گفت که تکفیر مسلمانان سیاست رسمی آل سعود است.
شيخ نبيل قاووق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از عربستان به عنوان عامل اصلی مشکلات لبنان یاد کرد و گفت: عربستان مسؤول بحران ریاست جمهوری در لبنان است و می خواهد فرد مورد نظر خود را برای ریاست جمهوری برگزیند تا به بحران آفرینی در این کشور ادامه دهد.

وی افزود: بدترین مساله ای که مسلمانان با آن روبرو هستند، انفجارهای تروریستی داعش و کشته شدن صدها و هزاران فرد نیست، بلکه فتواهای تکفیری است که هر روز در کشورهای مختلف شنیده می شود.

این روحانی لبنانی درباره توهین مفتی عربستان علیه ملت ایران تصریح کرد: آتش پرست و کافر خواندن مسلمانان ایران، موضع واقعی و رسمی نظام عربستان محسوب می شود و نشان می دهد که سیاست تکفیر مسلمانان، سیاست رسمی نظام سعودی است.

عضو ارشد مقاومت اسلامی ادامه داد: نظام سعودی به حمایت مادی و تسلیحاتی تکفیری ها در سوریه می پردازد و به جنگ علیه یمن مشغول است. چگونه ممکن است کشوری که شهروندان بی گناه یمن را به قتل می رساند از حجاج استقبال می کند؟ کعبه از صدور فتواهای تکفیری از این سرزمین به شدت ناراحت است.

حجت الاسلام قاووق جنگ عربستان علیه یمن را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: آل سعود امروزه در حال شکست روزافزون است و طوفان حزمی که قرار بود آتش و ویرانی برای یمن به بار آورد، عربستان را درنوردیده و با موشک های یمنی مواجه است.

وی تأکید کرد: نظام سعودی جنگ گسترده ای علیه سوریه به راه انداخته و نامیدن این جنگ به انقلاب مسالمت آمیز و نظامی سوریه بیهوده است زیرا برای همگان روشن شده که این جنگ به صورت مستقیم از سوی عربستان و با ابزار جریان های تکفیری صورت می گیرد.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله با اشاره به تلاش آل سعود برای طولانی شدن جنگ در سوریه گفت: همه اهداف علیه سوریه ناکام ماند است چرا که آنان می خواستند نقش و جایگاه سوریه در محور مقاومت را سرنگون کنند ولی سوریه همچنان در خط مقدم این محور است./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات