۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۴۸۲۱۴
آیت الله نابلسی:

آل‎سعود خود را نماینده خدا برای محرومیت مسلمانان از حج می‎داند

امام جمعه صیدای لبنان با انتقاد از سیاست های کینه توزانه عربستان سعودی علیه جهان اسلام، از محروم کردن حجاج برخی کشورها از حج به شدت انتقاد کرد.
آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در مقاله ای که در روزنامه البناء منتشر شد با اشاره به سالروز فاجعه منی تصریح کرد: یکسال از فاجعه منی که در آن هزاران حاجی کشته شدند، می گذرد اما آل سعود هیچ اهمیتی به این مساله نداده و تحقیقات علنی و شفاف برگزار نمی کند. آنها حتی اجازه ارسال کارشناسان کشورهایی که حجاج آنها به شهادت رسیدند را نمی دهند.

وی از عدم عذرخواهی مقامات آل سعود و همچنین برکنار نکردن عاملان این حادثه انتقاد کرد و افزود: یکسال از این فاجعه می گذرد؛ فاجعه ای که بسیاری از اطلاعات نشان دهنده تعمدی بودن آن از سوی مقامات سعودی است که در سال های گذشته نیز جمعی از حجاج را به دور از مسؤولیت انسانی و اخلاقی و اسلامی به قتل رساند.

این عالم لبنانی سیاست های آل سعود را کینه توزانه توصیف کرد و اظهار داشت: عربستان به جای اینکه چهره خود را نزد جهان اسلام بهبود بخشد، به تکبر و گمراهی ادامه داده و حجاج کشورها را از حضور در مراسم حج منع می کند؛ گویی که از جانب خدا برای پذیرش یا محروم کردن مسلمانان از حج گمارده شده و مکه و مدینه در اختیار کامل آل سعود است.

آیت الله نابلسی با اشاره به اینکه آل سعود برای ماندن در قدرت، زشت ترین و شنیع ترین ظلم ها را مرتکب می شود، تأکید کرد: دولت عربستان در قتل هزاران عراقی و آواره کردن شهروندان و تخریب شهرهای این کشور دست دارد، عامل اصلی فتنه و قتل و آشوب در سوریه به شمار می آید، هزاران شهروند یمنی به ویژه کودکان و زنان را قتل عام کرده و جنگنده های آن مدارس و بیمارستان ها و اماکن تاریخی و مساجد را بمباران می کند.

وی با اشاره به نقش عربستان در بحران های لبنانی و دشمنی با مقاومت اسلامی ادامه داد: آل سعود هیچگاه در کنار مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی قرار نگرفت و امروزه نیز برای بهبود روابط با این رژیم پیشقدم شده است. در بحرین نیز از حقوق ملت بحرین ممانعت کرده و به دخالت نظامی در این کشور می پردازد.

امام جمعه صیدا در پایان خاطر نشان ساخت که آل سعود با کینه و ناجوانمردی در حال برافروختن فتنه تکفیر است و مسلمانان باید با وحدت اسلامی صادقانه، این غده سرطانی را ریشه کن سازند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات