۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۴۸۲۰۰
روحانی اهل تسنن لبنان:

آل سعود در فهم معانی و رسالت حج جاهل است

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد که آل سعود در فهم معانی و رسالت حج جاهل است.
شخ صهیب الحبلی از روحانیان اهل تسنن لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، شیخ صهیب حبلی از روحانیان اهل تسنن و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن موسم حج اظهار داشت: در سالروز فاجعه منی قرار داریم؛ فاجعه ای که ثابت کرد آل سعود بدون شک در اداره حرمین ناتوان است و هیچ اهمیتی برای جان زائران قائل نیست.

وی افزود: مقامات آل سعود در قبال صحنه های دردناک پیکر شهدا هیچ عکس العملی از خود نشان نداده و با بی توجهی به مجروحان سبب افزایش شمار حجاج شهید شدند.

این روحانی اهل تسنن تصریح کرد: اگر بخواهیم نسبت به غیرعمدی بودن این حادثه حسن ظن داشته باشیم نیز به نتیجه می رسیم که مقامات سعودی نسبت به اداره حرمین ناکارآمد هستند. خادمان حرمین بر اساس آیات قرآن باید به مردم خدمت کنند نه به ضرر آنان. همچنین آیات قرآن نشان می دهد که خانه خدا ملک هیچ کس نیست و کسی حق ندارد از حضور مردم در این مکان جلوگیری کند.

شیخ حبلی درباره پیام حضرت آیت الله خامنه ای نیز گفت: جاهل خواندن آل سعود به این دلیل صورت گرفت که آنان با فهم و ادراک ناقص بر کعبه و بیت الحرام مسلط شده اند و در فهم معانی و رسالت حج جاهلند.

وی در پایان تأکید کرد که وجود آل سعود مرهون استکبار جهانی است بر همین اساس عربستان به حمایت از استکبار می پردازد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات