۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۴۷۴۳۰
روحانی لبنانی مطرح کرد؛

هشدار امام موسی صدر نسبت به لبخند غرب

امام جمعه برج البراجنه بیروت اظهار داشت که امام موسی صدر همواره مسلمانان و اعراب را نسبت به لبخند غرب که سرشار از فتنه و جنگ طلبی است، برحذر می داشت.
شيخ احمد قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، از سی و هشتمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر یاد کرد و گفت: مساله امام موسی صدر نه تنها برای لبنانی ها بلکه برای همه اعراب و آزادگان جهان اهمیت دارد چرا که ایشان پروژه دولت مقاومت را پایه گذاری کرد و بر مشروعیت دولت به معنای اجتماعی تأکید داشت.

وی افزود: مبارزه با احتکار قدرت سیاسی و بازی با بیت المال، دعوت از فقرا به هوشیاری و تلاش برای گرفتن حقوق سیاسی و اجتماعی و عدم سکوت و تملق محرومان برای بدست آوردن حقوق خود از آموزه های امام موسی صدر بود. 

این روحانی لبنانی با اشاره به هشدار امام موسی صدر نسبت به لبخند غرب تصریح کرد: ایشان اعتقاد داشت که پشت لبخند غرب، سیاست های نزاع و جنگ و سوء استفاده از ملت ها نهفته است به گونه ای که سنگ انتفاضه فلسطین را تروریسم می دانند اما تانک و جنگنده های صهیونیستی را نمادی از آزادی و صلح قلمداد می کنند. 

حجت الاسلام قبلان ادامه داد: امام موسی صدر بر لزوم برادری و عدالت و مشروعیت سلطه اعراب تأکید ورزیده و از آنان می خواست از عقده تسلط دور شوند چرا که سبب آغاز جنگ داخلی عربی به دستور کشورهای غربی خواهد شد. این مساله را هم اکنون می توان در سوریه، عراق، یمن و لیبی به خوبی مشاهده کرد.

وی هرگونه نزاع عربی را عامل از یاد رفتن مساله فلسطین دانست و تأکید کرد: در سالروز ربوده شدن امام موسی صدر، پروژه وی مبنی بر تحصیل رایگان دانش آموزان، بهداشت برای همه شهروندان، فرصت شغلی برای همه کارگران، بازار بدون احتکار، امنیت کامل، اعتدال بدون کینه و فتنه، برنامه سیاسی سرشار از عدالت اجتماعی، کشور مقاوم در برابر دشمنان، وحدت ملی و جلوگیری از شکاف را یادآور می شویم./980/ب902/د
خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات