۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۴۶۸۵۰
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

ضرورت بهره گیری از ظرفیت عظیم روحانیت در ترویج سبک زندگی اسلامی

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که روحانیت ظرفیت عظیمی برای ترویج سبک زندگی اسلامی هستند، گفت: رسالت و نقش ائمه جماعات در تبیین و ترویج عملی و زبانی بهره گیری از ظرفیتهای مساجد از امور مهمی است که باید به آن توجه شود.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی مساجد شهرستان آمل با بیان این که مسجد از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است، گفت: ضرورت دارد از ظرفیت های مساجد به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده شود.

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که مساجد یکی از منزلگاه های عبادت است، بیان داشت: مسجد پایگاه اجتماع، مشورت، مقاومت، برنامه ریزی و حرکت اجتماعی و فرهنگی است که باید بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشیم.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: ضرورت تقویت ایمان دینی مردم از اصول اصلی، متعالی و مترقی بشریت بوده که در مسیر تکیه گاه الهی در مسجد و منزلگاه الهی است.

 استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: انسان وقتی بتواند از ظرفیت مساجد استفاده کند می تواند به اوج عزت و سعادت برسد که مقامات ارزشمندی در دنیا و آخرت برای او صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برای تشخیص تکلیف در قبال مسائل جاری به آموزه ها و آموزگاران دینی نیاز داریم که امروز لباس مقدس روحانیت از اهمیت و جایگاه بسیاری برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: روحانیت از ابتدای امر مراجع عظام و منتصبان و منتخبان پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) بودند تا به امروز که در عصر امام خمینی(ره) و در ادامه با کیاست خبرگان رهبری پس از ارتحال این مجسمه تقوا مسیر به ولی امر مسلمانان سپرده شده است.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: ضرورت دارد رهنمودهای مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار دهیم که می تواند زمینه ساز سعادت و تعالی شود و برکات ارزشمندی داشته باشد.

وی ادامه داد: بعضی در برابر تفکر رهبری معظم انقلاب جبهه می گیرند که  به این افراد توصیه می کنیم دست از شیطنت بردارند که در غیر این صورت نیروهای حزب اللهی جواب آنان را می دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: تفکر انتخاب هفته مسجد یک تفکر انقلابی با پافشاری و مطالبه جمهوری اسلامی ایران به علت آتش زدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها انجام گرفت که هدف آنان در راستای مقابله با امت اسلام بوده است.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: جریان بیداری اسلامی از مسجد و مسیر عبودیت و بندگی ایجاد می شود و رژیم صهیونیستی این کار را انجام دادند تا بخواهند مبارزه کنند که با تلاش های بسیاری در سازمان کنفرانس اسلامی روزی را به عنوان روز مساجد نامگذاری کردند.

 حجت الاسلام تقی زاده افزود: یکی از ابتکارات دین مبین اسلام شکل دادن اجتماعات و ارتباطات جمعی بود که با همکاری، هماهنگی و همدلی و همزبانی می توانیم تصمیمات لازم را بگیریم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رسالت و نقش ائمه جماعات در تبیین و ترویج عملی و زبانی بهره گیری از ظرفیتهای مساجد از امور مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان این که روحانیت ظرفیت عظیم ترویج سبک زندگی اسلامی هستند، افزود: مردم آداب و معاشرت، رفتار و کردار روحانیت را رصد می کنند که رسالت داریم نسبت به مسائل دینی و ترویج آن از منزلگاه سبک زندگی کوشا باشیم.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: روحانیت می توانند نماز را به عنوان حقیقت جذاب و شوق انگیز محضر مردم معرفی کنند که در واقع این خواست مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که مسجد پایگاه انسان سازی است، گفت: ترویج اندیشه های دینی، مقابله با دشمن، بصیرت افزایی و تعالی از جمله کارکردهایی است که در مساجد صورت می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مساجد نقش بسزایی در ایجاد خواستگاه ها برای ایجاد تمدن اسلامی و تحقق فرمایشات معظم رهبری است که باید از آن بهره گیری شود.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: امامت مسجد شغلی بسیار مهم و اساسی است و هیأت امنا نسبت به این مدیریت برنامه ریزی می کنند که مردم نسبت به این مسأله استقبال لازم را دارند.

وی با بیان این که مساجد هسته مقاومت فرهنگی هستند، گفت: اگر ما در ناتوی فرهنگی و خندق فرهنگی هستیم و دشمنان دارند برای این قلب عبودیت و بندگی و تسخیر آن برنامه ریزی می کنند مساجد می توانند در راستای مقابله با تهاجم دشمنان اثرگذار باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که خانواده ها باید مراقب فرزندان خود باشند که نقشه های بسیاری از سوی ایادی استکباری در قالب تهاجم فرهنگی برای آنان صورت گرفته است، افزود: متولیان امر و ائمه جمعه می توانند در مسیر بصیرت افزایی نقش مهم و ارزشمندی داشته باشند.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: نیاز است روحانیت اهداف شوم دشمنان را عنوان کنند تا جوانان بدانند چه فتنه ها و توطئه هایی در پیش روی این عزیزان قرار دارد.

وی ادامه داد: روحانیت با تریبونی که در اختیار دارند می توانند همچنان شعله امید را در جان جوانان عزیز و آحاد مردم قرار دهند و نسبت به نیاز جامعه سخنان لازم را به گوش مردم ارائه دهند./1314/202/ب2

ارسال نظرات