۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۴۶۶۴۵
با حضور 230 نفر از برگزیدگان قرآنی؛

سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز شد

آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 230 نفر از قاریان، حافظان و فعالان قرآنی برگزیده استان قم با حضور مسؤولان استانی برگزار شد.
سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم یادبود مرحوم استاد ابوالفضل علامی پیش از ظهر امروز در سالن همایش های امام زاده سیدعلی قم برگزار شد.

از شخصیت های حاضر در این مراسم می توان به احدجمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم، حجت الاسلام محمدرضا شهیدی پور از فعالان عرصه قرآنی و مهدی متقیان رییس پدافندغیرعامل استان قم نام برد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام عباس ابراهیمی معاون تولیت مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام صادقی عضو دفتر آیت الله حسینی بوشهری، سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم، رضایی مدیرعامل قرض الحسنه موسی بن جعفر، جعفری رییس سازمان آتش نشانی، نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، معاونت کمیته امداد، معاون اداره کل ورزش جوانان استان قم،هیأت امنای امام زادگان، مسؤولین مراکز فرهنگی و قرآنی، و جمع کثیری از قاریان و حافظان قرآن کریم استان قم حضور داشتند.

از نکات مهم در این مراسم تجلیل از زحمات قرآنی چندین ساله استاد شهیدی پور و استاد مححمد علی دهدشتی در عرصه ترویج فرهنگ قرآن بود که به این افراد تابلو فرش هایی اهدا شد.

شایان ذکر است، در این مراسم پس ذکر نام مرحوم علامی و تجلیل از خدمات بی نظیر قرآنی ایشان در عرصه پژوهشگری، قرائت، مدرسی و داوری بین المللی قرآن کریم توسط مجری برنامه از خانواده ایشان با اهدای تابلو فرش تقدیر شد.

در این مراسم گروه همخوانی الغدیر که بیش از 25 سال در ایران و ده ها کشور دنیا به اجرای برنامه های تواشیح و هم خوانی می پردازند حضور داشتند و به اجرای برنامه پرداختند.

از نکات جالب در این مراسم برگزاری نمایشگاه قهرمانان قرآنی در جنب سالن با غرفه های فرهنگی و قرآنی بود که در ادامه مراسم ا توسط معاون سیاسی امنیتی استاندار قم آغاز به کار کرد.

گفتنی است، در پایان مراسم افتتاحیه، قرعه کشی مسابقات قرآنی انجام شد و بیش از 230 نفر رقبای خود را شناخته و از امروز به مدت سه روز به رقابت می پردازند.

محل برگزاری مسابقات برای برادران آستان امام زاده سید علی(ع) و برای خواهران دانشکده علوم قرآنی خیابان 15 خرداد است و رشته های قرآنی این دوره از مسابقات قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، ابتهال و دعا خوانی خواهد بود./1330/پ202/س

ارسال نظرات