۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۴۶۰۱۳
روزنامه صهیونیستی معاریو:

وزیر خارجه مصر حامی و دوست اسرائیل است

روزنامه صهیونیستی معاریو پس از مخالفت وزیر خارجه مصر از "تروریسم" قلمداد کردن کشتار کودکان فلسطینی از او به عنوان حامی رژیم صهیونیستی یاد کرد.
نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا،روزنامه صهیونیستی معاریو پس از مخالفت سامح شکری وزیر خارجه مصر از "تروریسم" قلمداد کردن اقدام رژیم اشغالگر قدس در کشتار کودکان فلسطینی که جنجال های زیادی را هم در مصر به دنبال داشت، از او به عنوان "حامی" رژیم صهیونیستی یاد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه صهیونیستی خاطر نشان کرد که اظهارات و سفر اخیر شکری به فلسطین اشغالی او را آماج حملات و اهانت ها در جهان عرب و اسلام قرار داده است و اظهارات اخیر وی که گفته بود کشتار کودکان فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی "اقدام تروریستی" نیست، مانند بنزینی بود که بر روی آتش ریخته شد و آتش خشم مخالفان نظام عبد الفتاح سیسی در مصر را شعله ورتر کرد.

این روزنامه صهیونیستی به تلافی حمایت های بی حد و مرز وزیر خارجه مصر از رژیم اشغالگر قدس، او را یک "دیپلمات حرفه ای" توصیف کرد و مدعی شد که اظهارات وی "مساله ای عادی در عرصه بین المللی" است.

معاریو همچنین سفر اخیر شکری به فلسطین اشغالی را نخستین سفر یک مسوول مصری به فلسطین اشغالی از سال 2007 تاکنون عنوان کرد و گفت این سفر در راستای گسترش روابط میان مصر و رژیم صهیونیستی از زمان به قدرت رسیدن عبد الفتاح سیسی در ماه ژوئن سال 2014 صورت گرفت.

این روزنامه در پایان اعلام کرد که با وجود عادی سازی روابط میان طرفین مصری و صهیونیستی و انتصاب سفیر جدید مصر در تل آویو پس از فراخوانی "عاطف سالم" سفیر سابق این کشور در ماه سپتامبر سال 2012 و در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ملت مصر هنوز روابط خود با طرف صهیونیستی را به حالت عادی در نیاورده است./982/ب102/د

ارسال نظرات