۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۴۵۵۹۳
یک رهبر سلفی مصری:

اخوان المسلمین زمینه حضور داعش در مصر را فراهم کرد

یکی از رهبران سلفی مصر گفت: جماعت اخوان المسلمین زمینه فعالیت برای تروریست ها را در مصر فراهم کرد.
سامح عبدالحمید یکی از رهبران سلفی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، سامح عبدالحمید یکی از رهبران سلفی مصر گفت: جماعت اخوان المسلمین زمینه فعالیت برای تروریست ها را در مصر فراهم کرده و این گروه آرزو دارد که این کشور همانند سوریه و عراق شود.

وی افزود: هدف اخوان المسلمین از اقدامات خشونت بار در مصر بازگرداندن محمد مرسی به حاکمیت است.

این شخصیت سلفی در یک گفت وگوی مطبوعاتی اظهار داشت: تعدادی از اعضای اخوان المسلمین دوست دارند که مصر نیز مانند سوریه و عراق دچار بحران شود، ولی مردم مصر فراموش نمی کنند که اخوانی ها دست به سلاح شدند و از کشته شدن سربازان مصری خوشحالی کردند و ترور قاضی های مصری را فریضه ای واجب دانستند و امنیت مصر را تهدید کرده و اقدام به نابودی زیرساخت های ملی کردند.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید گفت: اعضای اخوان المسلمین دانشگاه ها و مساجد را به میدانی برای خشونت تبدیل کرده اند.

جماعت اخوان المسلمین مصر در سال ۲۰۱۱ میلادی در پی سرنگونی حسنی مبارک در مصر، فعالیت های اجتماعی و سیاسی خود را آغاز کرد. تا پیش از این، اخوان المسلمین به عنوان جماعتی ممنوعه تلقی می شد و حتی اعضای آن با نام مستقل به پارلمان راه می یافتند و فعالیت هایش در حد مسائل دینی و اجتماعی بود.

در نخستین انتخابات ریاست جمهوری دموکراتیک مصر در سال ۲۰۱۲ میلادی، محمد مرسی رییس حزب آزادی و عدالت که یک حزب تاسیس شده از سوی اخوان المسلمین بود، در رقابت با ژنرال احمد شفیق پیروز انتخابات شد.

پس از کودتای سال ۲۰۱۳ ارتش مصر علیه دولت محمد مرسی و دستگیری تعداد زیادی از هواداران آن، حزب التجمع که یک حزب چپ گرای مصری است، دادخواست انحلال جماعت اخوان المسلمین مصر را به دادگاه برد و در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۳ میلادی دادگاه مصر، فعالیت های اخوان المسلمین را ممنوع اعلام کرد و تمامی اموال آن را مصادره کرد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی دادگاهی در مصر برای محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و 682 نفر دیگر از اعضا و هواداران اخوان در مصر حکم اعدام صادر کرد./847/ب102/د

ارسال نظرات