۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۴۵۴۰۲
وزیر خارجه مصر:

قتل کودکان فلسطینی تروریسم نیست

وزیر خارجه مصر در اظهاراتی عجیب عنوان کرد که قتل و کشتار کودکان فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی تروریسم نیست.
سامح شکری وزیر خارجه مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، سامح شکری وزیر خارجه مصر دیروز یکشنبه در دیدار با دانشجویان در مقر وزارت خارجه مصر در پاسخ به این سوال که قتل کودکان فلسطینی بدست نظامیان صهیونیست تروریسم است یا خیر، گفت که نمی توان مادامی که تعریفی جهانی از تروریسم ارائه نشود، این کار را تروریسم خواند و اصطلاحاتی وجود دارد از قبیل تروریسم دولتی که برخی کشورها علیه ملت ها مرتکب آن می شوند یا سرکوب خارج از چارچوب مخالفان، که این اصطلاحات و مسائل در چارچوب هایی سیاسی جریان دارند.

شکری با این حال مدعی شد که مصر اهمیت ویژه ای برای مساله فلسطین قائل است و در تلاش برای نزدیک کردن نقطه نظرات دو طرف فلسطینی و صهیونیستی به یکدیگر و تشویق آنان به تلاش برای دست یابی به راه حلی برای منازعه فلسطینی صهیونیستی است اما به سبب اراده سیاسی رژیم صهیونیستی، نقش جامعه بین الملل و توان فلسطینیان این امر تا حدی پیچیده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی تصریح کرد که ما خواستار اقتصادی پررونق برای فلسطینیان به دور از فشارهای خارجی هستیم و در چارچوب سازمان ملل و روابطمان با تمامی طرف ها برای این مهم تلاش خواهیم کرد تا در نهایت کشور فلسطین تشکیل شود و با توجه به تاریخ رژیم صهیونیستی، این رژیم جامعه ای است که دو عنصر امنیت و آسایش در آن وجود دارد و از سال 1948 همچنان در تلاش برای سیطره بر اراضی فلسطین به منظور تامین امنیت خود بوده است.

وزارت خارجه مصر تاکنون واکنشی به اظهارات سامح شکری نشان نداده است و صرفا به انتشار خبر دیدار سامح شکری با دانشجویان همچون برنامه ای هر ساله اکتفا کرده است.

از سوی دیگر، امجد جباس تحلیلگر سیاسی مصری نیز تاکید کرد که بیان چنین اظهاراتی از سوی شکری در پرتو تقویت هر روزه روابط دولت مصر و رژیم صهیونیستی، سفر اخیر وی به قدس اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم  صهیونیستی امر عجیب و تازه ای نیست.

وی تاکید کرد که تمامی شواهد و قرائن حاکی از آن است که روابط مصر و رژیم صهیونیستی در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد و حتی در دوره حسنی مبارک نیز که رژیم صهیونیستی او را گنجی راهبردی می دانست چنین رابطه ای سابقه نداشته است./980/ب102/د

ارسال نظرات