۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۴۵۳۲۴
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران مطرح کرد؛

لزوم ارتباط مساجد با نهادهای ورزشی و فرهنگی

عبدالحسین کلانتری وی ارتباط مساجد با مراکز فرهنگی را زمینه رشد و ارتقای فرهنگ در کشور دانست و تصحریح کرد: باید ارتباط مسجد و مدرسه و همچنین مسجد و فرهنگ سرا و مسجد با نهادهای ورزشی در شهرها تقویت شود و در کنار آن تقدس مساجد نیز حفظ شود.
عبدالحسین کلانتری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالحسین کلانتری عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ظهر امروز در نشست بررسی جایگاه مسجد مطلوب در شهر مدرن که در  مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به جایگاه مسجد در جامعه بیان داشت: جایگاه مساجد در جامعه جدید نیازمند رویکرد تاریخی است و هر نگاهی که غیرتاریخی باشد ابتر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: مساجد دارای جایگاه ویژه‌ای است و در گذشته شهرها براساس محوریت مساجد ساخته می‌شده اند، شهر دارای کارکردهای متعددی است و در زمان اوج تمدن اسلامی برخی از مساجد از شهرها جدا شده اند.

کلانتری ادامه داد: در شهرهای جدید مساجد برخی از کارکردهای خود را از دست داده‌اند، در گذشته شهر و بازار امتداد مساجد و با یکدیگر تنیده بوده اند و در معماری گذشته این جدایی یک جدایی سخت بوده است.

وی ارتباط مساجد با مراکز فرهنگی را زمینه رشد و ارتقای فرهنگ در کشور دانست و تصحریح کرد: باید ارتباط مسجد و مدرسه و همچنین مسجد و فرهنگ سرا و مسجد با نهادهای ورزشی در شهرها تقویت شود و در کنار آن تقدس مساجد نیز  حفظ شود./1324/پ203/ی

 

ارسال نظرات