۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۴۵۲۲۹

بررسی اهداف تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان در روزنامه رأی الیوم

روزنامه رای الیوم در گزارشی به بررسی دلایل دور جدید تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان پرداخت.
رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه رای الیوم در گزارش خود به قلم زهیر اندراوس نوشت: تهدیدهای رژیم صهیونیستی درخصوص حمله جدید علیه حزب الله لبنان از زبان سران سیاسی و نظامی بلندپایه روی دو محور اساسی متمرکز است. نخست اینکه رژیم صهیونیستی می خواهد با این تهدیدات به مقاومت لبنان اعلام کند که ارتش رژیم صهیونیستی ضربات بسیار سنگینی به ساختار زیربنایی لبنان وارد خواهد کرد و این کشور از ضربات یاد شده در امان نخواهد بود. هدف از این امر نیز تلاش برای تحریک کردن افکار عمومی لبنان علیه حزب الله است؛ بویژه که رقبای سیاسی حزب الله در عرصه داخلی لبنان منتظر چنین تهدیداتی هستند تا آن را علیه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و سید مقاومت به خدمت بگیرند.

دومین محور، همان جبهه داخلی رژیم رژیم صهیونیستی است. تصمیم گیران در تل آویو به خوبی می دانند که صهیونیست ها از شمال تا جنوب در سایه اطلاعات منتشر شده در رسانه های رژیم صهیونیستی درخصوص افزایش زرادخانه نظامی حزب الله در رعب و وحشت به سرمی برند چرا که موشک های مقاومت قادرند تا جای جای فلسطین اشغالی از جمله راکتور هسته‌ای دیمونا را هدف قرار دهند.

به عبارت دیگر، سراسر فلسطین اشغالی در تیررس موشک های حزب الله قرار دارد که این وضعیت صهیونیست ها را دچار رعب و وحشت می کند.

به گزارش تسنیم، از این منظر، تهدیدات سران رژیم صهیونیستی برای دادن این اطمینان به صهیونیست ها است که ارتش قادر به مقابله با حملات موشکی است اما سران مسؤول و ژنرال های ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل اذعان می کنند که سامانه های پدافندی رژیم صهیونیستی فقط از اماکن راهبردی و بنادر و فرودگاهها دفاع خواهند کرد که این امر صهیونیست های عادی را بی دفاع خواهد گذاشت و آنها حمایتی از ارتش رژیم صهیونیستی دریافت نخواهد کرد.

با وجود اذعان تل آویو به ناتوانی خود در دفاع از صهیونیست ها در صورت بروز جنگ جدیدی با حزب الله، تل آویو به تهدیدات خود علیه لبنان ادامه می دهد و درباره بروز جنگ سومی در صورت اشتباه حزب الله در محاسبات خود هشدار می‌دهد.

این هشدار از زبان یک افسر بلندپایه سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در جریان ارزیابی اوضاع امنیتی این رژیم در جمع رسانه های صهیونیستی در تل آویو مطرح شد.

این افسر که به خاطر حساسی ارزیابی های خود ترجیح داد، نامش منتشر نشود، تهدید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مناطق غیرنظامی در لبنان را در صورت بروز جنگ هدف قرار خواهد داد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، این افسر بلندپایه که منابع امنیتی آگاه گفتند که او به احتمال زیاد ژنرال هرتسی هلیفی رییس دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی است، گفت: خطر ناشی از توافق بین قدرتهای بزرگ و ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران به خود این توافق محدود نمی شود بلکه این توافق، شکوفایی اقتصادی را برای ایران به همراه داشت و این امر، امکان افزایش کمک های مالی به برخی سازمانها در منطقه و در صدر آنها حزب الله لبنان را به ایران اعطا کرد./847/ب102/د

ارسال نظرات