۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۴۵۱۸۰
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور:

قرارگاه راهیان نور بین الملل راه اندازی می شود

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 6 میلیون نفر زائر وارد کربلای ایران شدند، گفت: مقدمات راه اندازی قرارگاه راهیان نور بین الملل در دستور کار قرار گرفته است.
سردار فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، همایش تجلی اخلاص در راستای تجلیل از موفق ترین خادمین شهداء و دست اندرکاران در اجرای عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور امروز در حسینیه عاشقان ثارالله با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور، مسؤولان، خانواده معظم شهدا و خادمان شهداء برگزار شد.

سردار فضلی در این همایش با بیان اینکه انقلاب اسلامی سه دستاورد مهم دارد، گفت: اولین آن انقلاب و امت اسلامی در زیر سایه شریف ترین عنصر یعنی ولی فقیه و نائب امام زمان(عج) است.

وی دومین دستاورد رویکرد انقلاب و امت امام را قانون اساسی جمهوری اسلامی  ایران که بر مبنای قرآن و عترت و نظارت عالمانه و خبرگان دین خدا و شورای نگهبان و هر آن چه مصوب شورای اسلامی است نام برد و گفت: اگر طومار قانون برابر احکام الله را نداشته باشد، قابل اجرا نیست که آن مبتنی بر اسلام و در مسیر قرار گرفتن دفاع از دین خدا است.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین سومین دستاورد این انقلاب را دشمن ستیزی این مردم در مقابل دشمنان کوچک  و بزرگ و مستکبران و سرخم نکردن در برابر دشمنان و حریت و آزادگی در دفاع از دین خدا دانست.

سردار فضلی با بیان اینکه امروز در عرصه بین المللی، مقاومت از حرمین شریفین این امت را شاهد هستیم، افزود: در عرصه مواجهه با آمریکا و استکبار و صهیونیست ها و دشمن قسم خورده این انقلاب، مردم لحظه ای درنگ نکردند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور با اشاره به اینکه بزرگ ترین حادثه هر کشور جنگ است، عنوان کرد: آن هنگام که جنگ به ملت ما تحمیل شد به یک مقاومت تبدیل شد که امروز برای همه عالمیان چه مسلمان و غیرمسلمان الگو و مبنا شده است.

سردار فضلی به دغدغه نمایش رزمی که در همه استان های درگیر در دفاع مقدس که سال ها است، بهره برداری شده است، اشاره کرد و ادامه داد: ما در استان بوشهر از این مهم کم بهره هستیم، از بزرگان در این جلسه استدعا دارم از این موهبت غفلت نشود تا زائرین راهیان نور و مهمانان نوروزی که به استان بوشهر سفر می کنند بهره مند شوند.

وی گفت: مقاومت دفاع مقدس از آن جهت مقدس شد که در مواجهه و مقابله با دشمن یک تقدس و روحانیت و معنویتی برابر قرآن و احکام خدا انجام شد که اگر قطعه ای را در انقلاب سراغ داشته باشیم که عمل به احکام و قرآن در آن موج می زند همان هشت سال دفاع مقدس است.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: برخی سؤال می کنند با حضور این  همه رزمنده چگونه خدا خرمشهر را آزاد کرد؟ تفسیر آن اینگونه است که دست خدا از آستین رزمندگان بیرون آمد.

وی بزرگ ترین حادثه تاریخ انقلاب را پذیرش قعطنامه 598 عنوان کرد و بیان داشت: امام برای مصلحت حفظ نظام آن را پذیرفتند و قشنگ ترین قطعه همین بود که دشمن آرزو داشت با پذیرش قطعنامه و ایجاد اختلاف و شکاف بین امت اختلاف افکنی به وجود بیاورد اما مشاهده کردند این راهکار نیز عملی نشد و این رزمندگان مقدم نشین مردم بنا بر فراخوان و امر امام به جبهه آمدند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور خطاب به خادمان و دست اندرکاران راهیان نور، گفت: امروز دارید این ارزش ها را در قالب آن چه که انتظار مقام معظم رهبری است، پیاده می کنید و شما فرماندهان لشکری هستید که در جنگ نرم سهم بزرگی را از آن خود کرده اید.

وی راهیان نور را یک عملیات بزرگ فرهنگی بی نظیر که با کمک همه بخش ها راهبری می شود خواند و در ادامه تصریح کرد: در میان پازل های فرهنگی که رهبری فرمودند دو موضوع برجسته شده است، یکی کار برای شهداء و به ویژه شهدای گمنام و دوم کار راهیان نور که امروز به فضل و عنایت خداوند به یک بلوغی رسیده و در سایه یک دلی و برای رضای خدا محقق شده است.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 6 میلیون نفر زائر وارد کربلای ایران شدند، گفت: تدارک مقدمات راه اندازی قرارگاه راهیان نور بین الملل را در دستور کار داریم.

سردار فضلی اظهار داشت: امروز با راهبری ستاد مرکزی راهیان نور و قرارگاه های ارتش، نیروی انتظامی، جهاد و صدا و سیما، بسیج و سپاه برخی از ارکان و زیرساخت ها از نظر کمی و کیفی توسعه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امروز 25 هزار راوی و 27 هزار خادم افتخاری این عملیات بزرگ فرهنگی را راهبری می کنند، افزود: سال گذشته قریب به 6 میلیون نفر از مناطق راهیان نور بازدید کرده اند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه یادآور شد: زیرساخت های ما کفاف این حجم از زائر را ندارد و دغدغه ایمنی داریم و همه با نهایت همت و تلاش این امر را اداره می کنند.

وی گفت: از سال 89 قریب به شش سال است که به همت نیروی دریایی سپاه و ارتش و مناطق و سپاه های استانی در سواحل، راهیان نور شهدای خلیج فارس نیز به این عرصه برای انتشار فرهنگ غنی مجاهدت های رزمندگان به میدان آمده اند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نورگفت: جزیره خارک در دوران دفاع مقدس به دلایلی قریب به 2 هزار و 534 بار بمباران شده است و یا موشک اصابت کرده است و رزمندگان باید برای مردم روایت کنند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین به دیدار فروردین ماه  خود با مقام معظم رهبری اشاره کرد و به نقل از ایشان گفت: امسال به فضل و عنایت خداوند راهیان نور خیلی خوبی برگزار شد که سبب رضایت مندی بود.

وی با بیان اینکه آیت الله صفایی بوشهری همواره پپشتیبان راهیان نور درسطح کشور و استان بوده اند خطاب به مسؤولان حاضر در همایش، گفت: در این خطه می توان ظرفیت ها را تقویت کنیم و این یک فرصتی است که هر چقدر نهادینه شود عمق پیدا کند توفیقات همه شما روز افزون می شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور عنوان کرد: شهید  نادر مهدوی که مشت محکمی بر دهان استکبار و آمریکایی ها زد امروز مایه عزت و افتخار ما در دریا و خلیج فارس است که بار دیگر بعد از 29 سال که آن نیز عنایت خداوند بود اسارت بخشی از عوامل آن ها که پا در مرزهای آبی ما گذاشته بودند که عزتمندی را برای اسلام و ایران به ارمغان آوردند./833/202/ب2

 

 

ارسال نظرات