۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۴۵۱۲۵

انتقاد مفتی مصر از بکار بردن کلمه دولت اسلامی برای داعش

مفتی مصر، داعش را جنایتکار توصیف کرد و خاطرنشان ساخت که استفاده کلمه دولت اسلامی برای این گروه صحیح نیست.
شوقی علام، مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الیوم السابع، شوقی علام، مفتی مصر، در گفت‎وگو تلویزیونی با شبکه چهار انگلیس خواستار تفکیک بین اسلام رحمانی با اسلام افراطی شد و تصریح کرد: ما باید بین اسلام حقیقی و رحمانی که نشان دهنده صلح و مهربانیت اسلام است و اسلام افراطی، جنایتکار و خشن تفاوت قائل باشیم.

وی ادعای داعش مبنی بر تشکیل یک دولت اسلامی را باطل خواند و افزود: ما نباید از کلمه دولت اسلامی برای داعش استفاده کنیم زیرا اقدامات داعش بر خلاف آموزه‎های اسلامی است.

مفتی مصر تاکید کرد: ذبح انسان‎های بی‎گناه، به آتش کشیدن مدارس، بردگی زنان و نقض حقوق انسان دقیقا با جوهر اصلی اسلام مخالف است.

وی ادامه داد: اسلام با هر نوع اقدام تروریستی، افراط گرایی، انحراف فکری و هر عملی که امنیت جهانی را به خطر بیندازد، مخالف است. داعش درپی مخدوش کردن چهره اسلام و ایجاد رعب و و وحشت در جهان است.

شوقی علام ادامه داد: اسلام از ایجاد اختلاف و تفرقه بیزار است به طوری که خداوند متعال درآیه 13 سوره الحجرات می فرماید «ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!»

وی جهان را محتاج به فرهنگ گفت‎وگو و زندگی مسالمت آمیز دانست و بیان داشت: ما باید نقاط مشترک بین ادیان و جوامع مختلف را پیدا و با تاکید بر آن زندگی مشترک، مسالمت امیز و با همکاری و همراهی با یکدیگر را تجربه کنیم./994/ب902/د

مترجم: عارف ابراهیمی

 

ارسال نظرات