۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۴۵۱۱۵
دارالافتای مصر:

70درصد اعضای داعش نسبت به اسلام شناختی ندارند

دارالافتای مصر تصریح کرد که 70درصد اعضای داعش نسبت به اسلام حقیقی و تعلیمات دینی جاهل هستند.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از البوابه نیوز، مرکز فتوای تکفیری و اندیشه‎های افراطی وابسته به دارالافتای مصر طی پیامی بر ضرورت دوری از جریان‎های تروریستی تاکید کرد و اظهار داشت: داعش به هیچ عنوان نمی‎تواند شخصی که معلومات مناسب و صحیحی از اسلامی دارد را فریب دهد.

این مرکز افزود: داعش بسیاری از احکام اسلامی را زیر پا گذاشته و به دروغ پرداکنی و فریب افراد کم سواد و بی سواد روی آورده است.

در این پیام آمده است: طبق آمار رسمی خبرگزاری آسوشيتدپرس و تحقیقات مراکز وابسته به دار الافتای مصر 70درصد از نیروهای عضو داعش در سال‎های 2013 و 2014 میلادی کمترین علم و اطلعات اسلامی را دارند.

این مرکز مصری تصریح کرد: ضعف در شناخت دین، فقدان مرجعیت قوی، مشکلات اجتماعی و دینی در غرب عوامل اصلی جذب عناصر خارجی به ویژه از کشورهای اروپایی و آمریکا به داعش است.

این مرکز خاطرنشان کرد: داعش با سوء استفاده از احساسات جوانان و مشکلات موجود در کشورهای اسلامی درصدد شکار آنان است.

در این پیام آمده است: یکی از راه‎های مبارزه با حیله و نیرنگ داعش برای فریب جوانان در کشورهای  غربی انتشار اسلام صحیح و معتدل در جهان است. اگر جوانان حقیقت، تاریخ و واقعیت جهان اسلام را بدانند و از پیامدهای افتادن در دام داعش باخبر باشند حیله‎های این گروه تروریستی خنثی می‎شود./994/ب902/د

مترجم: عارف ابراهیمی

 

ارسال نظرات