۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۴۳۹۰۵

انتقاد تند استاد دانشگاه کویت از جنگ عربستان علیه یمن

یکی از اساتید دانشگاه کویت با اشاره به هزینه میلیارد دلاری برای جنگ علیه یمن اعلام کرد این فقط یک جنگ برای رونق دادن به کارخانه‌های اسلحه‌سازی غرب است.
حاکم المطیری استاد علوم تفسیر و حدیث دانشگاه کویت

به گزارش خبرگزاری رسا، «حاکم المطیری» استاد علوم تفسیر و حدیث در دانشگاه کویت، در اظهاراتی جنگ ائتلاف عربی علیه یمن را به باد انتقاد گرفت.

 

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: هنگامی که ائتلاف عربی جنگی علیه یمن با میلیاردها دلار هزینه و به مدت دو سال راه می‌اندازد و در ادامه هیچ تغییر سیاسی رخ نمی‌دهد پس این یک جنگ دیکته شده است که از اهداف آن رونق دادن به کارخانه‌های اسلحه‌سازی غرب است.

 

به گزارش فارس، این انتقاد در نوع خود جالب توجه است زیرا عربستان به هیچ کس در جهان عرب اجازه انتقاد از عربستان و اقدامات خودش نمی‌دهد. تلویزیون‌های المنار و المیادین به همین دلیل،‌ با دستور و فشار عربستان از برخی ماهواره‌ها مانند «عرب ست» حذف شده‌اند.

 

جنگ علیه یمن در 25 مارس 2015 میلادی برابر 6 فروردین 1394 با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات موسوم  به «طوفان قاطع» آغاز شد و از 2 اردیبهشت با نام عملیات «بازگرداندن امید» ادامه یافت.

 

طی سه ماه اخیر مذاکرات صلح میان دو گروه درگیر در یمن یعنی انصارالله و  دولت مستعفی در کویت برگزار شد اما به نتیجه‌ای نرسید و قرار است در کشوری دیگر دنبال شود./847/ب102/د

ارسال نظرات