۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۴۲۹۰۱
وزیر برزیلی:

اسلام مبرا از خشونت و تروریسم است

وزیر دادگستری برزیل تصریح کرد: اسلام دین تسامح و مدارا است و از دعوت به اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی مبرا است.
الکساندر دی موریس، وزیر دادگستری برزیل

به گزارش خبرگزاری رسا، الکساندر دی موریس، وزیر دادگستری برزیل در دیدار با هیاتی از نمایندگان مؤسسات و انجمن‌های اسلامی برزیل در شهر «ریو دو ژانیرو» این کشور با اشاره به تاریخ حضور مسلمانان در برزیل و نقش فعال آن‌ها در زمینه‌های علمی، هنری و ادبی، گفت: تمدن اسلام بخشی اصیل از تمدن بشریت است.

 

وی در ادامه از رسانه‌های برزیل خواست که با دقت به خواسته‌ها و مطالبات مسلمانان گوش دهند و مسایل و امور را به روشنی برای مردم توضیح دهند و رفتار برخی افراد را که خارج از اصول و آموزه‌های صحیح دین اسلام است، به اسلام ربط ندهند.

 

به گزارش ایکنا، عبدالحمید متولی، رییس شورای عالی امامان و امور اسلامی برزیل نیز در این دیدار گفت: هدف از این دیدار، تحکیم روابط میان شورا به‌عنوان بالاترین مرجع دینی جامعه مسلمانان در برزیل و به‌طور کلی مؤسسات اسلامی این کشور با دولت برزیل است.

 

وی در این دیدار از رسانه‌ها و مسؤولان وزارت‌خانه‌های دادگستری، فرهنگ و آموزش برزیل خواست که میان رفتارهای برخی افراد منتسب به اسلام و آموزه‌های دین اسلام تفاوت قائل شوند.

 

عبدالحمید متولی تأکید کرد: اسلام دین همه پیامبران و دین امنیت، تسامح و صلح است و «سلام» (صلح) یکی از نام‌های خداوند است.

 

رییس شورای عالی امامان و امور اسلامی برزیل اضافه کرد: در همین راستا با وزیر دادگستری برزیل برای برگزاری سلسله سمینارهایی جهت شرح و توضیح حقایق دین اسلام توافق شد.

 

«محمد پاشا»، رییس اتحادیه ملی اسلامی برزیل و «علی طه»، معاون وی، «علی زغبی»، نایب رییس اتحادیه مؤسسات اسلامی برزیل، «عبدالناصر رافعی»، دبیرکل اتحادیه ملی اسلامی برزیل، «جمال پاشا»، رییس شورای مشورتی اتحادیه ملی اسلامی و نمایندگانی از شورای تبلیغات آمریکای لاتین و همچنین «شیخ جهاد حماده» و «شیخ عی العبدونی» از اعضای این شورا از جمله حاضران در این دیدار بودند./847/ب102/د

ارسال نظرات