۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۴۲۰۳۳

سومین گردهمایی جهانی اقتصاد اسلامی در دوبی برگزار می‎شود

سومین گردهمایی جهانی اقتصاد اسلامی با هدف بررسی اهداف اصلی این نوع از اقتصاد و تبیین ارزش های آن در دوبی برگزار می شود.
گردهمایی جهانی اقتصاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری الشرق الاوسط، سومین گردهمایی جهانی اقتصاد اسلامی با هدف بررسی اهداف اصلی این نوع از اقتصاد و تبیین ارزش های آن در ماه اکتبر میلادی در دوبی برگزار می شود.

 

مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دوبی و اتاق بازرگانی و صنعت دوبی با اعلام این خبر خاطرنشان کردند که گردهمایی امسال شامل شش نشست تخصصی درباره موضوعاتی مانند متغیرهای جهانی تاثیرگذار بر اقتصاد اسلامی و تامین مالی اسلامی و صکوک خواهد بود.

 

نشست های جانبی این گردهمایی نیز به بحث در مورد موضوعاتی مانند صنعت حلال، توریسم خانوادگی و هنر اسلامی می پردازد.

 

عبدالله محمد العوار، رییس هیات مدیره مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دوبی در این ارتباط گفت که سومین گردهمایی جهانی اقتصاد اسلامی به بررسی برخی از مهم ترین اهداف و ارزش های اقتصاد اسلامی از جمله توسعه اجتماعی و ثبات می پردازد.

 

رییس هیات مدیره مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دوبی خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم در این گردهمایی بحث های مفیدی در مورد موضوعات مهمی مانند پیشرفت اقتصادی-اجتماعی و ثبات صورت گیرد و این بحث ها زمینه را برای توسعه اقتصاد اسلامی در آینده فراهم کند.

 

عبدالله محمد العوار در ادامه افزود: گردهمایی جهانی اقتصاد اسلامی در دو دوره گذشته خود نقشه راهی برای رشد اقتصاد اسلامی ترسیم کرد و بسیار دلگرم کننده است که ما در مسیر تقویت فرهنگ اقتصاد اسلامی در سطح جهانی گام برمی داریم.

 

گفتنی است، گرایش به اقتصاد اسلامی در سالیان اخیر در سطح جهان رشد روزافزونی داشته و امروزه نهادهای مالی بسیاری در کشورهای غربی خدمات مالی اسلامی به مشتریان خود ارائه می کنند.

 

ارائه خدمات اقتصاد اسلامی از سوی این نهادهای مالی باعث شده که حتی تعداد مشتریان غیرمسلمان این گونه نهادها نیز افزایش یابد./990/ب903/د

ارسال نظرات