۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۴۱۴۴۳
از سوی مجمع علمای شیعه هند؛

بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین ذاکری برگزار شد

مراسم بزرگداشت بنیانگذار بنیاد رفاهی امام خمینی(ره) کشمیر از سوی مجمع علمای شیعه جنوب هند برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسین ذاکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد حسین ذاکری موسس بنیاد امام خمینی کشمیر از سوی مجمع علمای شیعه جنوب ھند در شھر حیدر آباد ھندوستان برگزار شد.

 

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد و پس از قرائت شعر از سوی شاعران، حجت الاسلام سید تقی رضا عابدی رییس مجمع علمای شیعه جنوب ھند سخنرانی کرد.

 

وی در سخنان خود به وظایف روحانیت در ھند پرداخت و تاکید کرد: روحانیت مرزبان ولایت است و علت رشد اخباریت در ھند بی توجھی ولایت مداران به امر تبلیغ به شمار می آید.

 

حجت الاسلام عابدی به شخصیت حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد حسین ذاکری اشارہ داشت و بیان کرد: وی تربیت یافته مکتب انقلابی امام خمینی بود و توانست با فعالیت ھای خود جامعه کشمیر را متحول سازد.

 

وی درگذشت شیخ ذاکری را ضایعه بزرگی برای مردم کشمیر دانست و ابراز داشت: کشمیر یکی از استوانه های علمی و انقلابی را از دست دادہ است.

 

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسین ذاکری بنیانگذار بنیاد رفاھی امام خمینی کشمیر، ۷ مرداد به علت کھولت سن در ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

وی تحصیلات حوزوی را در نجف اشرف گذراند و سپس برای تبلیغ به کشمیر بازگشت و بنیاد رفاهی امام خمینی(ره) را در این منطقه تأسیس کرد./988/ب902/د

مترجم: اشھد نقوی

ارسال نظرات