۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۴۰۹۲۵

درخواست یک حزب دانمارکی برای ممانعت از ورود پناهجویان مسلمان

یک سیاستمدار دانمارکی خواستار ممنوعیت ورود پناهجویان مسلمان به این کشور طی شش سال آینده شد.
پناهجویان مسلمان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی، سورن اسپرسن، معاون رهبر حزب ضد مهاجرت «مردم» دانمارک، گفت: با توجه به حملات تروریستی در اروپا، لازم است از ورود پناهجویان مسلمان به اروپا جلوگیری شود.

 

معاون حزب مردم دانمارک که همواره متهم به ایجاد سیستم «آپارتاید مذهبی» است در مصاحبه با روزنامه دانمارکی برلینگسک مدعی شد، تمامی 27 هزار مسلمانی که در دانمارک حضور دارند، می توانند با همسو شدن با گروه تروریستی داعش به یک تهدید بزرگ تبدیل شوند.

 

در همین رابطه مارتین هنریکسن، سخنگوی امور مهاجرت این حزب، گفت اگر دولت بدست این حزب اداره می شد، قانونی مبنی بر ورود پناهجویان مسلمان وضع نمی کرد اما همه تلاش خود را بکار می گرفت تا شمار پناهجویان مسلمان را کاهش بدهد و سطح آن را به صفر برساند.


حزب مردم دومین حزب بزرگ دانمارک است و حامی حزب حاکم لیبرال در پارلمان این کشور است. با این حال این حزب نقش مهمی در دولت دانمارک ندارد.

 

از سوی دیگر حزب سوسیال دموکرات دانمارک که اصلی ترین حزب مخالفت دولت است، ضمن محکوم کردن این اظهارات، آن را با سخنان جنجالی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوی خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقایسه کرد.

 

لارس اصلان راسموسن، از نمایندگان حزب سوسیال دموکرات، گفت اینگونه موضعگیری‎ها باعث ایجاد «تبعیض نژادی و آپارتاید دینی» در کشور خواهد شد.

 

یوناس کرستوفرسون، مدیر موسسه حقوق بشر دانمارک، با اشاره به کنوانسیون حقوق بشر سازمان ملل که هر فردی حق دارد برای فرار از مجازات و آزار و اذیت تقاضای پناهندگی کند، گفت این طرح حزب مردم «نژاد پرستانه» است.

 

دانمارک در سال گذشته میلادی پذیرای 21 هزار پناهجو بود. این تعداد در سال 2014 نزدیک به 15 هزار نفر و در سال قبل تر از آن بیش از 7500 نفر بود که عمده این افراد از کشورهای جنگ زده‎ای مانند عراق و سوریه بودند./982/ب102/د

ارسال نظرات