۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۴۰۱۹۶
معاون سیدحسن نصرالله:

بحرین جولانگاه آل خلیفه نیست

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ضمن انتقاد از سیاستهای مخرب آل سعود در یمن و سوریه، تأکید کرد که رژیم آل خلیفه ملت بحرین را سرکوب می‌کند و رأی دیگری را نمی‌پذیرد.
«نعیم قاسم»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز با علمای بحرین دیدار کرد.

 

خبرگزاری فارس نوشت: نعیم قاسم در این دیدار بر حق ملت بحرین در مشارکت سیاسی در این کشور تأکید کرد. وی در این زمینه گفت: در بحرین ملتی وجود دارد که 5 سال به صورت مسالمت آمیز برای مشارکت سیاسی تظاهرات می‌کند و خواستار رفتار منصفانه است.

 

وبگاه خبری «العهد» به نقل از معاون دبیرکل حزب الله لبنان گزارش داد که رژیم آل خلیفه اما در واکنش به این درخواست، ملت بحرین را سرکوب می‌کند و رأی دیگری را نمی‌پذیرد.

 

قاسم همچنین تأکید کرد: بحرین جولانگاه آل خلیفه نیست، بلکه کشوری است که ملتی در آن هستند که حق بیان دارند.

 

وی همچنین تصریح کرد: اگر حاکم بحرین می‌پندارد که میتواند به این شیوه ادامه دهد سخت در اشتباه است... عربستان مسئول رخدادهایی است که علیه ملت در یمن و سوریه رخ می‌دهد؛ زیرا این کشور می‌خواهد با پول خود حکومت کند.

 

معاون دبیر کل حزب الله لبنان همچنین اظهار داشت: ما بر این باوریم آنچه [در بحرین] رخ می‌دهد یک مشکل سیاسی میان یک ملت و یک حکومت مستبد است، در فلسطین نیز این مشکل میان یک ملت و [رژیم] اشغالگر است.

 

قاسم خطاب به ملت بحرین نیز گفت: راه مسالمت آمیز را در پیش گرفتید. شما در جایگاه درستی قرار دارید، ولی حاکم مستبد، سرکوب را برگزیده و با ظلمش سرنگون خواهد شد.

 

وی در پایان تأکید کرد که حزب الله از جنبش ملت بحرین و راه مناسبی که آن را برای جنبش خود برگزیده حمایت می‌کند./982/ب102/ک

ارسال نظرات