۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۴۰۱۹۴
حزب الله :

رییس جمهوری آینده لبنان کارمند دیوان سعودی نخواهد بود

عضو فراکسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان ، رژیم سعودی رابه تعطیل کردن فعالیت موسسه های قانونی لبنان وانتخاب رییس جمهوری لبنان متهم وتاکید کرد که رییس جمهوری آینده لبنان کارمند دیوان سعودی نخواهد بود.
نواف الموسوی نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  «نواف الموسوی»عضو فراکسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان ، رژیم سعودی رابه تعطیل کردن فعالیت موسسه های قانونی لبنان وانتخاب رییس جمهوری لبنان متهم وتاکید کرد که رییس جمهوری آینده لبنان کارمند دیوان سعودی نخواهد بود.

الموسوی که به ادعاهای مداخله جویانه « علی عواض عسیری» سفیر آل سعود در لبنان پاسخ می گفت، خاطرنشان کرد: پاسخ ما به سفیر سعودی که گفته است «خورشید طلوع کرده و مردم همه چیز را می بینند» این است بله درست اما این یک ضرب المثل لبنانی و متعلق به مردم جنوب لبنان است نه ضرب المثلی سعودی!


وی افزود: ما لبنانی ها بخوبی می دانیم اگر سعودی ها دست از گروگیری بردارند و حزب جریان المستقبل و فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان را به حال خود رها کنند، آنگاه ژنرال «میشل عون» به عنوان، رئیس جمهوری مورد اجماع همه لبنانی ها انتخاب خواهد شد.


عضو فراکسیون حزب الله تصریح کرد: اما رژیم سعودی می خواهد رییس جمهوری لبنان کارمند آن باشد همانطور که قبل از این بود اما ما دیگر این دیکته را نمی پذیریم.


الموسوی اظهارداشت: ما می خواهیم شخصیتی آزاد ، شجاع ، قوی و لبنانی واقعی مانند ژنرال عون رییس جمهوری لبنان باشد و مسیحی های لبنان وحتی « ولید جنبلاط» رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه هم همین را می خواهند.


وی با بیان اینکه « سعودی با وتوی نام ژنرال عون مانع انتخاب رئیس جمهوری لبنان است»، تاکید کرد: یک بار دیگر به آل سعود می گوئیم دست از سر لبنان و فراکسیون المستقبل بردارید وبگذارید لبنان طعم آرامش و ثبات را بچشد و نهادهای قانونی آن فعالیت خود را از سرگیرند ، بس است برای طرح های کینه توزانه خود، دیگر لبنان را به گروگان نگیرید.


عضو برجسته حزب الله خاطرنشان کرد: رژیم سعودی خود را به آب و آتش می زند تا رژیم صهیونیستی جنگ جدیدی را علیه لبنان و مقاومت آن کلید بزند و به همین دلیل به این رژیم اشغالگر امتیاز می دهد و روابط دو طرف از مرحله سری و محرمانه وارد مرحله عادی سازی روابط به طورمستقیم و علنی شده است.


الموسوی تصریح کرد: اگرهوشیاری و توان بازدارندگی مقاومت لبنان به ویژه در جنوب کشور نبود، آرزوی سعودی ها درنابودی لبنان به دست رژیم مصهیونیستی تحقق پیدا می کرد.


وی تاکید کرد: رژیم سعودی در تابستان سال 2006 ( جنگ 33 روزه) رژیم صهیونیستی را به حمله علیه لبنان تشویق کرد اما ناتوانی رژیم صهیونیستی باعث ناامیدی سعودی ها شد، آنها امروز هم اسرائیل را به حمله تشویق می کنند اما گوش شنوایی پیدا نمی کنند چون سران رژیم صهیونیستی حاضر نیستند برای تحقق خواسته های سعودی ها حتی یک قطره خود از دماغ نیروهایشان بریزد و این شرایط به مدد قدرت حزب الله ایجاد شده است.

 

کینه توزان علیه ملت لبنان توطئه چینی می‌کنند


از سوی دیگر « محمد رعد » رییس فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان هم تصریح کرد: خوارتر و ذلیل تر از حکام منطقه ما که حاضر به مصافحه با مقامات رژیم صهیونیستی می شوند، وجود ندارد.


وی افزود: آنها در حالی به اسرائیل متوسل می شوند که سلاح ها و پول های چند میلیاردی خود را خرج محاصره مقاومت و مسدود کردن راه های کمک رسانی به مقاومت می کنند.


محمد رعد اظهار داشت: آیا خجالت آور نیست مقامات کشورهای عربی در این گوشه و آن گوشه با مقامات رژیم صهیونیستی ملاقات و مذاکره کنند تا مقدمات جنگ علیه مقاومت که امید را در دل ملت و امت زنده کرده است، فراهم سازند.


رییس فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان با بیان اینکه « کینه توزان مدعی عربیت علیه ملت عرب لبنان توطئه می کنند»، تاکید کرد: همه حاکمان عرب و حامیان آنها بدانند ، ما لبنانی ها ملتی بیدار و اهل بصیریت هستیم، اهداف خود و راه رسیدن به آنها را بخوبی می شناسیم، ما اهل یقین و اخلاص و در مسیر حق ثابت قدم ، ما فرزندان مکتب حضرت امام علی بن ابی طالب (ع)و سیدالشهداء (ع) هستیم./982/ب101/ک

منبع: ايرنا

ارسال نظرات