۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۳۹۹۴۸

«مناقب علویه در شعر شهریار» به زیور طبع ‌آراسته شد

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از انتشار کتاب مناقب علویه در شعر شهریار، تالیف علی حاجی بلند خبر داد.
کتاب «مناقب علویه در شعر شهریار»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتاب مناقب علویه در شعر شهریار به همت انتشارات سوره مهر در 288 صفحه و با موضوع حضرت علی علیه السلام چاپ و منتشر شده است.


وی با بیان این‌که این کتاب از جمله آثاری است که برای کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار منتشر شده است، افزود: کتاب مناقب علویه در شعر شهریار یکی از 13 عنوان کتابی است که با محوریت شهریار، از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی منتشر شده است.


میلانی ادامه داد: در ایام برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار چاپ و انتشار 13 عنوان کتاب وعده داده شده بود که کتاب مناقب علویه در شعر شهریار یکی از آنهاست.


رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان این‌که شعرای بزرگ تاریخ اسلام در مناقب حضرت علی علیه السلام بسیار سخن گفته اند، اضافه کرد: شخصیت عظیم و بزرگ مولی الموحدین علی علیه السلام بیشتر عاشقان طریق الی الله را به خود متوجه ساخته است و استاد شهریار در این میان از این قاعده مستثنی نبوده است.


میلانی ادامه داد: بر همین اساس کتاب مناقب علویه در شعر شهریار به برخی از رموز اشعار زیبای استاد شهریار درباره اهل بیت و به ویژه امام علی علیه السلام پرداخته است؛ در روزهای آینده شاهد چاپ و انتشار دو عنوان کتاب دیگر از 13 کتابی که برای کنگره بزرگداشت استاد شهریار وعده داده بودیم، خواهیم بود.


گفتنی است، کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت فرهنگ دینی و انقلابی با حضور شهریارپژوهان داخل و خارج کشور، 25 و 26 شهریورماه سال گذشته در تبریز برگزار شد./935/پ202/ق

ارسال نظرات